به گزارش ایرنا، فرزاد شعبانی درجشن تکلیف دانش آموزان پسر مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج که روز دوشنبه در مسجد اعظم کرج برگزار شد، اظهارداشت : جشن تکلیف یعنی اینکه نوجوان به مرحله‌ای رسیده که این قابلیت را پیدا کرده که با خدای متعال حرف بزند.
وی بیان داشت: تکلیف یعنی ماموریتی که خداوند به شما می دهد که اگر آن را به بهترین وجه انجام دهید، زندگی شخصی ، خانوادگی و اجتماعی خود را به خوشبختی نزدیک می کنید.
وی از تکلیف به عنوان ماموریت الهی یاد کرد و خاطرنشان کرد: انسان تا وقتی‌که به مرحله‌ی تکلیف نرسیده، قابلیت این را ندارد که با خدای متعال حرف بزند.
شعبانی، دانش آموزان را بزرگترین ظرفیت و سرمایه کشور دانست و خاطرنشان کرد: امر تعلیم و تربیت این آینده سازان ایران اسلامی بر عهده آموزش و پرورش است.
وی اضافه کرد: معلمان و والدین در آموزش مسائل دینی ، سبک زندگی اسلامی – ایرانی به ویژه نماز به دانش آموزان در مدرسه و خانه مسئولیت سنگینی را عهده دارند.
این مسئول احترام به والدین ، معلمان و سایر افراد جامعه، داشتن اخلاق ، گفتار و رفتار خوب، کمک به هم نوع ، صرفه جویی و احساس مسئولیت در زندگی را به عنوان دیگر وظایف فردی که به سن تکلیف می رسد، نام برد.
وی ادامه داد: در مدارس این جشن معنوی و با فضیلت با حضور روحانیون ، خانواده معظم شهدا و اولیای دانش آموزان برگزارمی شود.
جشن معنوی تکلیف برای 200 دانش آموز پسر دوره متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.