احمد اسکندری ‌نسب روز سه‌شنبه در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان افزود: راه‌اندازی اتاق هم‌اندیشی اولیاء در مدارس ضروری و موجب افزایش حس رقابت در دانش آموزان می‌شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های امروز جامعه حاصل تربیت نادرست است اظهار داشت: امروز مدارس ما بیش از آنکه نیاز مالی داشته باشند نیاز به همکاری تربیتی خانواده‌ها دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای معلم و دانش‌آموز، ادامه داد: آموزش و پرورش کرمان در حوزه انجمن اولیاء و مربیان رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش با خانواده‌ها ارتباط ندارد و باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد، گفت: معلمی، حرفه ای دشواری است و یک معلم باید عاشق و از خودگذشته باشد تا بتواند کار اصلی تعلیم و تربیت را انجام دهد.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه خانواده نیز رکن اصلی تعلیم و تربیت است و باید در امر تربیت مشارکت داشته باشد بیان کرد: در سند تحول بنیادین بیش از ۲۰ بار به نقش خانواده اشاره شده است.

وی با بیان اینکه امروز اولویت آموزش و پرورش اجرایی کردن سند تحول بنیادین است، گفت: مدیر مدرسه وظیفه بسیار سنگین به عهده دارد و به همین سبب ما در انتخاب مدیران مدارس در استان کرمان سختگیری کردیم.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه معلمان و اولیای دانش‌آموزان در تربیت دانش‌آموز باید همراه و همدل باشند، افزود: خانواده یکی از بهترین شرکای آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه امروز مدارس ما بیش از آنکه نیاز مالی داشته باشند نیاز به همکاری تربیتی خانواده‌ها دارند، گفت: دانش‌آموز سرمایه بزرگ جامعه ما است و ما حتی یک دانش‌آموز را نباید نادیده بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه رویکرد این نهاد تربیتی است و آن را با جدیت پیگیری می‌کنیم، بیان کرد: معلم باید برای تک تک دانش‌آموزان کلاس دغدغه داشته باشد و از مسائل پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان غافل نشود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های امروز جامعه حاصل تربیت نادرست است، گفت: اخلاق‌مداری، شیوه کار نظام اسلامی است و آموزش و پرورش باید کانون اخلاق باشد.
احمد اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه مدرسه بهترین کانون برای یادگیری و یاددهی بوده و مکان بسیار مقدسی است، گفت: مدرسه آباد به ساختمان زیبا نیست، بلکه مدرسه آباد مدرسه‌ای است که سرشار از عواطف انسانی بوده و دانش‌آموز خوب تربیت کند.

وی با بیان اینکه بچه‌ها نباید با بردن نام مدرسه فراری شوند بلکه باید با عشق به مدرسه بیایند، افزود: مشارکت والدین در مدرسه باید دلخواهانه و داوطلبانه باشد و مشارکت اجباری را از مدیران مدارس نخواهیم پذیرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه اهمیت مسائل و مشکلات مالی مدرسه آنقدر نیست که قرار باشد والدین را تحت فشار بگذاریم، تصریح کرد: اگر خانواده در خانه از مدرسه خوب حرف نزنند، آن دانش‌آموز نیز از مدرسه فراری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.