حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا قاسمی نیا روز سه شنبه در حاشیه اختتامیه طرح «نماز، کلید بهشت» در سالن نهضت سواد آموزی قم، ادامه داد: با اجرای این طرح تا پایان سال 97، به بیش از 12 هزار تن از مربیان، سوادآموزان و اعضای خانواده آنها آموزش های عملی پیرامون نماز ارائه شد.
وی یکی از اهداف و برنامه های نهضت سواد آموزی را گسترش فرهنگ اسلامی در کلاس های این نهضت دانست و گفت:آشنایی سواد آموزان با زندگی اهل بیت(ع)،روخوانی و روانخوانی قرآن، آشنایی سواد آموزان با مفاهیم، فلسفه و واجبات نماز یک از برنامه های اصلی کلاس های نهضت سواد آموزی در کنار سواد آموزی است.
معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش قم ادامه داد: طرح «نماز، کلید بهشت»از نیمه دوم سال 1396 در استان اجرایی گردید که در مرحله اول این طرح، برای تمام مربیان نهضت آموزش ها و دوره های توجیهی ترتیب یافت.
قاسمی نیا با اشاره به همکاری مشترک ستاد اقامه نماز و نهضت سوادآموزی در این طرح، اظهار داشت: بر اساس این طرح، 10 دقیقه از هر کلاس به آموزش اذکار، افعال و واجبات نماز اختصاص یافته است.
وی گفت: مرحله سوم این طرح با استفاده از روش های آموزشی جدید و بهره گیری از تجربیات مربیان فعال در این طرح، از نیمه دوم سال جاری در دستور کار نهضت سوادآموزی استان است.
هم اکنون91 درصد از مردم قم باسواد هستند که آمار باسوادی استان در گروه سنی 10 تا 49 سال نیز 97 در صد است. از سال 95 تاکنون حدود 11 هزار تن از تعداد بی سوادان استان کاسته شده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.