به گزارش خبرنگار ایرنا ، این بانوان پس از ارزیابی اداره کل امور بانوان استانداری مازندران در زمینه های علمی ، دانشگاهی ، فرهنگی ، قرآنی ، هنری ، نویسندگی ، باغداری و کارآفرینی به عنوان نمونه شناسایی و معرفی شدند.
در این مراسم از مادری که با ایثار، گذشت و رضایت خود اعضای بدن دلبندش را به افراد بیمار نیازمند بخشیده بود هم تجلیل شد.
بر اساس آمار سرشماری 1395 ، جمعیت مازندران حدود سه میلیون 300 هزار نفر برآورد شد که نیمی از آنان را بانوان تشکیل می دهند.
مریم دهقان دبیر آموزش و پرورش که عضو هیات مدیره انجمن مردم نهاد حمایت از کودکان استان مازندران است در این مراسم به عنوان یک بانوی نمونه به اهمیت توجه خانواده به کودکان بویژه موضوع پر خوری ، افزایش وزن و خطر دیابت کودکان اشاره کرد و گفت : باور غلط خانواده به بیماری دیابت کودکان، مشکلات را دوچندان کرده و این غفلت بزرگی است.
وی افزود : امروز با شکل گیری انجمن حمایت از کودکان دیابتی استان مازندران ، آموزش محور فعالیت این انجمن شده است تا سطح آگاهی مردم افزایش بیابد.
دهقان با اعلام این که انجمن از سال 93 تا کنون برنامه های مختلف آموزشی را در ارتباط با دیابت کودکان در استان برگزار می کند، ادامه داد : پزشکان متخصص کودکان ، متخصص تغذیه ، بهداشت و سلامت در این انجمن عضو و دوره های آموزشی را برگزار می کنند.
وی با بیان اینکه دیابت از 18ماهگی کودکان را تهدید می کند، ادامه داد: امیدوارم همه خانواده ها به موضوع دیابت و تغذیه کودکان توجه کنند.
مریم اسماعیلی دیگر بانوی نمونه کار آفرین در حوزه کشاورزی مازندران نیز گفت که فعالیتش را از باغداری کوچک و قالیبافی شروع کرد.
وی با بیان این که جوانان کشاورزی را باید به عنوان شغل قبول کنند چرا که فعالیت کشاورزی حرفه مهم ، با ارزش و اقتصادی در مازندران است و افراد را از آسیب های مختلف ناشی از بیکاری خارج می کند، ادامه داد: کشاورزی فنی و مهندسی همواره موجب رونق کار و درآمد می شود.
این بانوی کارآ،رین با بیان اینکه زمینه های قانونی حمایتی مختلفی در فعالیت های کشاورزی وجود دارد ، گفت : به طور یقین اگر کار دستجمعی نهادینه شود، کشاورزی مازندران بهترین فرصت برای درآمد زایی و زمینه داشتن شغل برای همه است.
این مادر نمونه مازندران به کشاورزی اورگانیک ، توجه به محیط زیست و مدیریت مصرف آب در مازندران اشاره کرد و گفت : جوانان امروز استان می توانند با توجه به آموزش های ترویجی جهاد کشاورزی ، بهترین درآمد را در رشته های مختلف کشاورزی داشته باشند.
مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری مازندران هم در این آئین با بیان این نکته که امور بانوان زینت المجالس و تشریفاتی نیست گفت که امور بانوان جایگاهی است که بانوان باید در اهداف مورد نظر همکاری و مشارکت جدی و گسترده ای داشته باشند.
سمیه قاسمی طوسی مشاغل خانگی ، توجه به بازار عرضه و فروش محصولات تولیدی و توجه ویژه به بانوان سرپرست خانواده را از دغدغه های جدی در استان مازندران عنوان کرد و ادامه داد: جامعه بانوان مازندران از استاندار به عنوان نماینده عالی دولت توقع دارد تا در خصوص جایگاه مدیریتی و گستره بیمه حمایتی بانوان توجه وبرنامه عملیاتی داشته باشند.
طوسی گفت : همه باید نقش بانوان را باور کنیم و مسئولان در حد حرف و شعار به این موضوع اکتفا نکنند.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.