به گزارش ایرنا، سلمان محمدی روز سه شنبه در همایش سفیران سلامت استان در کرمانشاه افزود: در سال جاری بسیاری از مدارس کشور به جای طرح بهداشت یاران مدارس طرح سفیران سلامت اجرا می شود.
وی اضافه کرد: سفیران سلامت در مدارس، دانش ‌آموزانی هستند که توسط مربیان بهداشت مدارس، رابطان بهداشت آموزش می‌بینند تا به همسالان خود در مدرسه و خارج از مدرسه آموزش‌های بهداشتی را انتقال دهند.
وی مدارس را دارای نقش پر رنگ و تاثیرگذار در جامعه دانست، بیان داشت: سفیران سلامت، باید حق سلامت را در مدرسه ادا کرده و مسائل مربوط به سلامت را به هم‌کلاسی، معلمان، خانواده و شهروندان انتقال دهند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه رعایت بهداشت فردی و محیط و تذکر رعایت آن به دیگران را از جمله وظایف سفیران سلامت خواند و خاطر نشان کرد: محیط ‌زیست و رعایت نکات مربوط به آن، به همه‌ افراد جامعه مرتبط است.
محمدی تصریح کرد: انجام تلاش برای حفظ سلامت در عرصه‌ روحی، روانی و جسمی بسیار حائز اهمیت است و یکی از بسترهای رسیدن به سلامت کار مستمر و پژوهش در این زمینه است .
معاون تربیت بدنی و سلامت استان در پایان با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش، متولی تعلیم و تربیت و فرهنگ ‌سازی جامعه است، افزود: دانش‌آموزان، تشکیل‌دهنده نسل آینده‌اند و با توجه به برنامه‌های خاص فرهنگی در حوزه سلامت، باید نسبت به این ﻣﺴﺄله‌، حساس بوده و این امر در اولویت برنامه‌هایشان قرار گیرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون جمعیت 325 هزار دانش آموزان دارد.
3209/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.