به گزارش ایرنا، حسن نوری سه شنبه شب در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: امسال به لحاظ تزریق اعتبارات مشاغل خانگی، سال بی سابقه است و حمایت دولت از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و یارانه دار به مناطق محروم روستایی عشایری ارزنده بوده است.
وی افزود: امسال میزان اعتبارات مشاغل خانگی استان در مقایسه با سال گذشته 13 برابر افزایش دارد و این اعتبارات تسهیلاتی با عاملیت بانک صادرات، سپه و تجارت پرداخت می شود.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 321 نفر برای دریافت 2 میلیارد و 857 میلیون تومان تسهیلات در بخش فردی به بانک معرفی شده اند و در بخش افراد پشتیابان نیز 67 نفر برای دریافت 2 میلیارد و 326 میلیون تومان به بانک معرفی شدند.
وی افزود: در مجموع 388 طرح به مبلغ 5 میلیارد و 183 میلیون ریال برای اجرای طرح های مشاغل خانگی به بانک ها معرفی شده اند که متاسفانه تا کنون حتی یک مورد هم پرداخت نشده است.
نوری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجرای طرح تعاون روستا با کمک اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت: شیوه نامه پرداخت منابع این صندوق طی یکی دو هفته آتی ابلاغ می شود.
وی افزود: یک و نیم میلیارد دلار معادل 6 هزار میلیارد تومان منابع این صندوق به اشتغال روستاها اختصاص یافته است و به همین میزان منابع بانکی و در مجموع 12 هزار میلیارد تومان برای توسعه روستاها تزریق می شود.
وی خاطرنشان کرد: این منابع با نرخ 6 درصد به طرح های روستایی و عشایر پراخت می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سهم طرح های کشاورزی از این اعتبارات 45 درصد، صنایع دستی 10 درصد، معادن کوچک 10 درصد، فعالیت خدماتی و فناوری اطلاعات 15 درصد و گردشگری 10 درصد است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.