به گزارش ایرنا، محمدحسین پاپلی یزدی سه شنبه شب در نشست کارگروه تخصصی اشتغال خراسان شمالی اظهار کرد: نیمی از این اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی و نیمی نیز از منابع بانک ها تامین می شود.
وی افزود: امید می رود با این میزان اعتبار بتوانیم اقدامات خوبی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در روستاها انجام دهیم.
وی با بیان اینکه در دولت دوازدهم توجه خاصی به توسعه روستاها مبذول شده است گفت: زیرساخت های قانونی در این باره در برنامه ششم دیده شده و دولت هم مصوبات قانونی را اجرایی می کند.
عضو شورای سیاستگذاری و اتاق فکر طرح ملی روستا تعاون اظهار کرد: یکی از برنامه ها برای توسعه روستاها، طرح 'روستا تعاون' است که توسط وزرات تعاون پیگیری می شود.
پاپلی یزدی با بیان اینکه یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی معادل حدود 60 هزار میلیارد ریال به این طرح تزریق می شود خاطرنشان کرد: معادل این رقم توسط بانک ها تامین می شود و امید می رود با این 120 هزار میلیارد ریال شاهد تحول در روستاها باشیم.
وی گفت: سهم خراسان شمالی از این منابع، تامین حدود چهار هزار میلیارد ریال است که نیمی از آن از صندوق توسعه ملی و نیمی نیز از منابع بانک ها تامین می شود.
عضو شورای سیاست گذاری و اتاق فکر طرح ملی روستا تعاون افزود: خراسان شمالی برای توسعه روستایی مستعد است و ظرفیت های خوبی در این باره دارد و شرایط خاک و شرایط آب و هوای مناسب کمک می کند تا توسعه روستاها محقق شود و گامی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر برداشته شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.