به گزارش ایرنا نعمت الله رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان و عشایر وام پرداخت می شود.
وی افزود: دولت علاوه بر اعتباری که از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان و عشایر در نظر گرفته است از محل های دیگری نیز برای اشتغال روستاییان و عشایر در نظر گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر اجرای سند جامع و ملی توسعه مناطق مرزی روستایی بر اساس ملاحظات منطقه ای نیز تاکید کرد و افزود: در سطح کشور 16 استان داریم که دارای مرز مشترک با کشورهای همسایه هستند که این سند برای توسعه پایدار این مناطق تدوین شده است.
وی اظهار کرد: در قالب این سند برنامه هایی با محوریت منطقه، پتانسیل ها و ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار روستاهای مرزی در نظر گرفته می شود.
رضایی اظهار کرد: در قالب این سند تمامی برنامه هایی که در برنامه ششم توسعه و سایر طرح هایی که در راستای ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و توسعه پایدار در نظر گرفته شده است اجرایی خواهد شد و منابع مختلف دولت در این راستا هم سو خواهد شد.
وی با بیان اینکه تاکنون برای ایجاد اشتغال در روستاها طرح های زودبازده و سایر اجرا شده اما موفق عمل نکرده است گفت: باید با هم افزایی و مشارکت تمامی دستگاه ها تلاش شود تا مشکلات سال های گذشته تکرار نشود و اشتغالی پایدار در روستاها شکل گیرد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.