قاسم میرزایی‌نیکو عصر روز چهارشنبه در بازدید از روستاهای سربندان، جابان و آیینه‌ورزان شهرستان دماوند که با همراهی فرماندار و مسئولان ادارات این شهرستان صورت گرفت، با بیان اینکه پیگیر مشکلات روستاها در منطقه هستیم، افزود: تسریع در رفع مشکلات زمینه توسعه روستاها را فراهم می کند.
وی به اهمیت نقش شوراهای اسلامی اشاره کرد و گفت: شوراها با تولید ثروت و اشتغال‌زایی می توانند گام موثری در جهت توسعه روستاهای بردارند زیرا امروز این مناطق نیازمند طرح و برنامه هستند تا دچار روزمرگی نشوند.
میرزایی‌نیکو با اشاره به ظرفیت‌های روستاهای شهرستان دماوند به ویژه روستای جابان بیان کرد: روستای جابان در بخش کشاورزی پتانسیل های بسیاری دارد و نباید به ویلاها و ساخت و سازها تبدیل شود.
نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص توسعه روستاها افزود: اخیرا لایحه ای تصویب شده که به دولت اجازه می‌دهد یک میلیارد و 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیان برداشت کند و رئیس‌جمهور نیز دستور آن را صادر کرده است.
میرزایی‌نیکو ادامه داد: از اعتبار تصویب شده، 50 درصد آن به استان‌ها تخصیص داده می‌شود و 50 درصد دیگر در قالب طرح‌های مختلف روستایی جهت تشویق استان‌ها تخصیص خواهد یافت.
وی با بیان اینکه منطقه دماوند ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش گردشگری دارد، تأکید کرد: دریاچه تار دماوند منطقه قوی در حوزه گردشگری بوده که تاکنون هیچ استفاده‌ای از آن نشده است.
خبرنگار:الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.