به گزارش ایرنا سیدحمیدرضا کاظمی روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی و کشاورزان شهرستان پلدختر افزود: این مبلغ برای توسعه عشایر و روستاهای مرزنشین در بودجه سال 96 در نظر گرفته شده است که منجر به مهاجرت معکوس روستاییان از شهر به روستا می شود.
وی با بیان اینکه بیشترین قشرمردم شهرستان پلدختر را کشاورزان تشکیل می دهند، گفت: ارائه ندادن خدمات مناسب در روستاها موجب مهاجرت مردم به حاشیه شهرها و کلان شهرها می شود که این امر یکی از تهدیدها و آسیب های اجتماعی محسوب می شود و باید از آن جلوگیری کرد.
کاظمی افزود: تلاش برای ماندگار شدن روستائیان وعشایر در منطقه یکی از وظایف جهادگران است که این امر موجب افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامی، خودکفایی در بخش کشاورزی و جلوگیری از واردات می شود.
رییس مجمع نمایندگان استان لرستان با ستایش نامگذاری شعار امسال مقام معظم رهبری گفت: این شعار در صورت تحقق از سوی دولتمردان موجب پویایی و شکوفایی اقتصاد کشور می شود.
وی افزود: دولت دوازدهم باید در راستای کاهش فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف جامعه به استان های محروم به ویژه استان لرستان نگاه خاصی داشته باشد.
کاظمی با بیان اینکه تنها 15 هزار هکتار از زمین های کشاورزی پلدختر آبی است، گفت: دغدغه کشاورزان شهرستان احداث پنج ایستگاه پمپاز است که با گذشت بیش از 15 سال به آثار باستانی تبدیل شده اند و باید مشکلات این طرح های آبرسانی هر چه سریعتر مرتفع شود.
وی در خصوص پمپاژ واشیان اظهار کرد: الکتروپمپ های این ایستگاه در گمرک بندرعباس به کالای متروکه تبدیل شده بود که با رایزنی های انجام شده در حال ترخیص می باشند.
نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی افزود: با راه اندازی این ایستگاه پمپاژ 500 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه به آبی تبدیل می شوند.
وی افزود: اعتبارات لازم برای طرح مطالعاتی سه سد چولهول، بن لار و زال شهرستان پلدختر در نظر گرفته شده که باید کارشناسی شوند.
کاظمی گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، جهاد کشاورزی ملزم به ترویج کشت گیاهان دارویی در بین روستاییان است که طی جلسه هایی در مرکز استان تسهیلات لازم برای این کار در نظر گرفته شده است.
وی افزود: با توجه به استعداد شهرستان پلدختر در مناطق شمالی و جنوبی تشویق کشاورزان به تولید ماهیان گرمابی از وظایف مروجین و مدیران جهاد کشاورزی است.
رییس مجمع نمایندگان استان لرستان اظهار کرد: اعتبار لازم برای آسفالت و توسعه راه ها و جاده های روستایی در نظر گرفته شده و جزو برنامه های دولت است.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.