محمودرضا معموری، یکشنبه شب در همایش رای اولی های شهرستان مانه و سملقان در سالن معلم شهر آشخانه اظهار داشت: با توجه به اینکه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری را پیش رو داریم، حضور رای اولی ها در این انتخابات، صحنه های زیبایی از مشارکت سیاسی این قشر فعال و پرانرژی را به نمایش خواهد گذاشت.

️وی افزود: بدون تردید، برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی در روستاها، شهرها و مجموعه شهرستان، وجود نمایندگان مردم در مجلس بسیار ضروری و تسهیل کننده امور است. ️

فرماندار مانه و سملقان عنوان کرد: در این میان نقش و جایگاه رای اولی ها را نمی توان انکار کرد، زیرا حضور این نوجوانان ۱۸ ساله تاثیر بسیار شگرفی در گرم شدن فضای انتخاباتی دارد.

معموری بیان کرد: به طور قطع نخستین حضور در انتخابات برای این قشر نوجوان تجربه ای بسیار جذاب خواهد بود و خاطره ای به یاد ماندنی برای آنان به یادگار خواهد گذاشت.

وی در عین حال بر انتخاب درست رای اولی ها نیز تاکید کرد و گفت: تک تک کسانی که واجد شرایط رای دادن هستند باید افرادی را انتخاب کنند که توان وضع قوانینی را داشته باشند که به نفع مردم و جامعه باشد.

مدیر آموزش و پرورش مانه و سملقان نیز گفت: حضور رای اولی ها در انتخابات در واقع سلیقه و نظر کسانی را که در مرز نوجوانی و جوانی هستند، نمایندگی می کند.

بهمن صفرپور افزود: در صورت شرکت رای اولی ها در انتخابات، رای آوری فرد یا افرادی که به عنوان نماینده انتخاب می شوند، از جامعیت بیشتری برخوردار خواهد بود. ️

مدیر آموزش و پرورش مانه وسملقان اظهار داشت: حضور رای اولی ها، یک تمرین عملی و فرصتی است تا این نسل فعال و با انگیزه، در فعالیت های سیاسی و اجتماعی حضور بهتری داشته باشند.

صفرپور اظهار کرد: علاوه بر آن، حضور رای اولی ها در انتخابات، باعث ایجاد شور و نشاط بیشتر در جامعه می شود و با وجود آنان انتخابات پشتوانه قوی تری پیدا می کند.

مسوولان مانه و سملقان هنوز آماری از شمار واجدان شرایط رای و رای اولی های این شهرستان ارائه نکرده اند.

در استان خراسان شمالی ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رای اند که ۳۷ هزار و ۴۷۴ نفر آنان رای اولی هستند.

این استان دارای ۴ کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که شهرستان مانه و سملقان به همراه شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، ۲ کرسی آنرا در اختیار دارند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.