عابدین عابدی‌مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بر این اساس از ۱۴۰ نفری که در سه حوزه انتخابیه استان نامنویسی کرده بودند، بدون احتساب انصرافی ها، ۵۲.۳۴ درصد تایید شده اند.

وی با بیان اینکه از کل ثبت‌نام کنندگان استان ۱۲ نفر خود از ادامه حضور در این عرصه انصراف داده بودند، افزود: ۱۹ نفر دیگر از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند و صلاحیت ۴۲ نفر دیگر نیز احراز نشد.

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی در خصوص آمار تفکیکی حوزه های سه‌گانه انتخابیه این استان نیز گفت: بر اساس اعلام شورای نگهبان در حوزه انتخابیه بجنورد ۳۵ نفر تایید، ۲۹ نفر عدم احراز صلاحیت و ۱۵ نفر رد شدند و ۹ نفر نیز خود انصراف داده بودند.

عابدی مقدم اظهار داشت: در حوزه انتخابیه شیروان نیز ۱۲ نفر تایید، ۸ نفر عدم احراز صلاحیت و چهار نفر رد شدند و ۲ نفر نیز انصراف داده بودند.

وی گفت: در حوزه انتخابیه اسفراین نیز ۲۰ نفر تایید و پنج نفر عدم احراز صلاحیت شدند و یک نفر نیز خود از نامزدی انصراف داده بود.

وی اظهار داشت: پنج تن از داوطلبان نامزدی در انتخابات میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه خراسان شمالی، با برگزاری آزمون تخصصی و سنجش توان علمی تایید صلاحیت شدند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خراسان شمالی اظهار داشت: از مجموع ۳۶ نفری که برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه این استان نامنویسی کرده بودند، ۱۵ نفر طبق بند ب ماده ۳ قانون انتخابات این مجلس موفق به کسب امتیاز لازم در امتحان تخصصی نشدند.

عابدین عابدی‌مقدم افزود: ۱۶ نفر از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری نیز خود از ادامه حضور در این عرصه انصراف دادند.

وی اظهار داشت: از میان داوطلبانی که در آزمون اجتهاد رد شده بودند سه نفر از طریق استان اعتراض کرده اند و احتمال دارد افرادی نیز از طریق مرکز برای اعتراض اقدام کرده باشند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی نیز در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.