محمدعلی شجاعی، یکشنبه‌شب در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تاکید کرد: بروز مشکلات در زمان حوادث،  نشان‌ه نبود برنامه‌ریزی درست است، و پیش بینی اوضاع قبل از وقوع حوادث و آماده‌باش کامل برای مواجهه با آن و از سویی وحدت رویه برای ایجاد زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات، با توجه به پیش بینی بارش برف و باران در روز انتخابات، ضروری است.

وی با تاکید بر آمادگی مقابله با حوادث ۲۴ ساعت قبل از بحران و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع مشکل، افزود: اگر قرار است به خاطر چند سانتی متر برف مشکل داشته باشیم، نمی‌توانیم در شرایط بحرانی عملکرد درستی داشته باشیم.
شجاعی با بیان اینکه مدیران دستگاهها باید آمادگی مقابله با هرگونه حادثه ای را داشته باشند، خاطرنشان کرد: در صورتی که وحدت رویه،  نقشه راه و هماهنگی لازم را داشته باشیم کمتر دچار مشکل خواهیم شد.
استاندار خراسان شمالی یادآور شد: دستگاههای مربوط باید مسیرهای سخت گذر روستایی استان را شناسایی کرده و برای خدمات رسانی مناسب در روز انتخابات در این محورها پیش بینی های لازم را صورت دهند.

وی بازدید مدیران بر اساس اعلام نشانی های ارائه شده توسط ستاد انتخابات و تشکیل ستاد فرماندهی واحد و  آمادگی برای روز انتخابات در خصوص راه ها با توجه به جدیدترین گزارش های هواشناسی را لازم دانست و تاکید کرد: اقدامات عملیاتی نیز باید از روز چهارشنبه آغاز و به گونه ای اقدام شود که حتی یک راه هم در روز انتخابات بسته نباشد.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید در تمام شرایط بر اساس گزارش هواشناسی در حالت آماده باش باشیم و منتظر نباشیم تا با شروع بارندگی تازه اقدام عملیاتی را آغاز کنیم.

مدیریت دیمی کارساز نیست
وی یادآور شد: خیلی بد است که مثل بذر دیم به آسمان نگاه کنیم و اقدام عملیاتی قبل از آن انجام نداده باشیم، مدیریت دیمی نیست و بنابراین باید آمادگی پذیرش هرگونه اتفاق و حادثه و مقابله با آن را داشته باشیم.
شجاعی با اشاره به تشکیل بانک ماشین آلات بخش خصوصی و دستگاه ها که اختیار آن با راهداری باشد، اظهار داشت: انتخابات مساله ای همگانی و بحث نظام و حاکمیت است بنابر این باید آمادگی کامل برای این مساله مهم را داشته و با هم افزایی در کنار هم، مشارکت حداکثری مردم را که سرمایه اصلی نظام هستند، حفظ کنیم.
وی اظهار داشت: باید با حساسیت و تعصب به انتخابات نگاه کرد تا فضای خوبی ایجاد و حضور مردم در صحنه به صورت حداکثری در آن رقم بخورد.
شجاعی اظهار داشت: در این میان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز باید با بازدید مرتب از مسیر شعب رای، قبل از انتخابات، آنرا ساماندهی کنند تا در صورت وقوع بارندگی،  تردد مردم به شعب دچار مشکل نشود و در راستای ترمیم و بازسازی، خاکریزی و شن ریزی به ویژه در محلات حاشیه شهر اقدامات لازم صورت گیرد.
وی یادآور شد: خراسان شمالی از نظر عملکردی استان خوشنامی است و با وجود نداشته و کمبودهای زیرساخت‌ی با هم افزایی و درک درست از وضعیت موجود نظام و کشور، مشارکت خوبی را رقم خواهد زد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی نیز از انتخابات به عنوان بزرگترین رویداد کشور یاد کرد و گفت: ۹۵ درصد دستگاه های معین انتخابات در استان همکاری خوبی را در این بخش دارند.
علی بیگ زاده با تاکید بر برنامه ریزی برای حضور بی نقص در انتخابات پیش رو،  اظهار داشت: هر دستگاه اجرایی باید نسخه قوی و خاص خود را برای مراحل پیش، آغاز، حین و بعد از بحران داشته باشد.
در این نشست هر کدام از دستگاه‌های اجرایی پیرامون آخرین اقدامات صورت گرفته خود در راستای حضور پرشور مردم در انتخابات و مدیریت بحران، گزارش ارائه دادند.

جمعه، دوم اسفندماه، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نیز میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، همزمان با کشور در استان خراسان شمالی برگزار می شود.

در این دوره از انتخابات بیش از ۶۵۰ هزار نفر در خراسان شمالی واجد شرایط رای دادن هستند که با رای خود تکلیف ۴ کرسی مستقل نمایندگی این استان در مجلس شورای اسلامی و نیز یک کرسی در خبرگان رهبری را مشخص خواهند کرد.

اکنون در این استان ۶۳ نامزد در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی و سه نامزد در عرصه مجلس خبرگان رهبری رقابت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.