دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این میزان تعرفه توزیعی ۸۰۰ هزار برگه مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۸۰۰ هزار برگه نیز مربوط به انتخابات خبرگان رهبری است.

مهردخت قوپرانلو اظهار داشت: ۸۴۲ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری در خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: علاوه بر ارسال تعرفه، تمامی اقلام انتخاباتی از جمله بنرهای شعبه، صندوق، نوشت افزار، فرم های صورتجلسه و دیگر اقلام مورد نیاز بین حوزه های انتخابیه توزیع شده است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه ۶۵۰ هزار نفر در انتخابات پیش رو در این استان واجد شرایط رای دادن هستند، افزود: تعداد واجدان شرایط در شهرستان بجنورد، مرکز استان ۲۴۸ هزار نفر است که برای این حوزه ۶۰۰ هزار تعرفه رای برای هر ۲ انتخابات توزیع شده است.

قوپرانلو، شمار واجدان شرایط رای در شهرستان شیروان را نیز ۱۱۵ هزار نفر عنوان کرد و گفت: برای این حوزه انتخابیه نیز مجموعا ۳۰۰ هزار تعرفه توزیع شده است.

وی شمار واجدان شرایط رای در حوزه انتخابیه اسفراین را نیز ۹۴ هزار نفر و شمار برگه های تعرفه ارسالی به این شهرستان را ۲۶۰ هزار برگ عنوان کرد.  

وی شمار واجدان شرایط در مانه و سملقان را ۷۴ هزار نفر و شمار تعرفه های ارسالی به این شهرستان را ۱۸۶ هزار برگه عنوان کرد و افزود: برای ۴۰ هزار واجد شرایط رای در شهرستان راز و جرگلان نیز ۱۱۰ هزار تعرفه، برای ۲۸ هزار واجد شرایط رای دهی جاجرم ۷۰ هزار تعرفه و برای ۱۹ هزار واجد شرایط رای گرمه نیز ۵۰ هزار برگه تعرفه ارسال شده است.

وی اظهار داشت: تعرفه ارسالی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای شهرستان فاروج نیز، با توجه به مشترک بودن کرسی نمایندگی آن با شهرستان قوچان از طریق خراسان رضوی تامین می شود اما تعرفه رای مجلس خبرگان رهبری این شهرستان توسط خراسان شمالی ارسال شده است.

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در این استان کمبود تعرفه رای نخواهیم داشت.

استان  خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

خراسان شمالی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، در این استان ۸۶۳ هزار نفری، بیش از ۶۵۰ هزار نفر در انتخابات پیش رو واجد شرایط رای دادن هستند.

در این استان ۱۴۰ داوطلب نامنویسی کرده بودند که از این شمار ۶۸ نفر تایید و ۶۰ نفر رد صلاحیت شده و ۱۲ نفر نیز انصراف دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.