مدیر غذا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر انجام تمامی این خدمات در واحدهای خدماتی و آرایشگاه های زنانه غیرمجاز است.

حسن براتی زاده افزود: انجام این خدمات با توجه به حساسیت بالای آن و تاثیراتی که می تواند بر روی پوست داشته باشد باید حتما در مراکز مجاز و با نظارت دستگاه های متولی باشد.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت کار این مراکز در حوزه سلامت عمومی جامعه و انتقال بیماری هایی از قبیل ایدز و هپاتیت و دیگر بیماری ها، گشت های مشترک نظارتی بر روند انجام کار در آرایشگاه های زنانه از حیث رعایت نکات بهداشتی و مواد اولیه ای که استفاده می کنند نظارت های دقیقی دارند.

براتی زاده اظهار داشت: این در حالی است که انجام تمامی خدمات مربوط به پوست و مو و ناخن فقط باید توسط پزشکان متخصص انجام شود و حتی پزشکان عمومی نیز اجازه انجام این امور را ندارند.

وی انجام این امور در آرایشگاه های زنانه را دخالت در امور پزشکی دانست و گفت: در این مدت جلسات متعددی با دستگاه های متولی برگزار شده که در این راستا تصمیم بر این شد که آموزشگاه های مجاز برای انجام این خدمات با توجه به درخواست بالای عمومی راه اندازی شود.

مدیر غذا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی افزود: بر این اساس تمامی افرادی که درخواست انجام این خدمات را دارند می توانند با دریافت گواهینامه از مراکز فنی و حرفه ای  و کسب شرایط لازم این خدمات را در آموزشگاه های مجاز انجام دهند.

وی تبلیغات انجام این امور در فضای مجازی را نیز ممنوع دانست و گفت: در صورتی که فردی از طریق فضای مجازی در مراکزی اقدام به انجام این خدمات کند تمام مسئولیت ها متوجه خودش است.

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه بجنورد نیز چندی پیش اعلام کرد: آرایشگاه های این شهر، به دلیل ملاحظات بهداشتی مجاز به آرایش دائم نیستند و دادن این خدمات در این مراکز ممنوع است.

قمرتاج رستگار با تاکید بر پرهیز بانوان از درخواست آرایش های دائمی، اظهار داشت: در صورت دادن این خدمات و بروز مشکل، هیچ مسئولیتی متوجه این اتحادیه نیست. 

وی با اشاره به اینکه آرایش های دائم با وجود ممنوع بودن، در حال انجام است، گفت: این اقدام، به صورت غیرمجاز و با مسئولیت متقاضیان، انجام می شود و بعضا شکایت بانوان را در پی داشته است.

رستگار خاطرنشان کرد: هنوز مکان استریل و قابل قبول برای ارائه این خدمات در آرایشگاه های ما ایجاد نشده و به همین علت دانشگاه علوم پزشکی، مجوزی در این باره نداده است. 

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه بجنورد گفت: انجام آرایش های دائم در شرایط غیربهداشتی می تواند بهداشت و سلامت بانوان را به خطر انداخته و سبب انتقال برخی بیماری ها شود. 

وی افزود: حتی در نرخ نامه هایی که به آرایشگاه ها ابلاغ شده، نرخی برای آرایش های دائم ذکر نشده و این به معنای آن است که مجوزی از طرف وزارت بهداشت برای انجام این آرایش ها داده نشده است. 

اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه بجنورد 250 عضو دارد. 
  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.