به گزارش ایرنا دکتر مجید ارجمندی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از سامانه تصمیم برای کاهش طلاق در بجنورد اظهار داشت: روند آسیب های اجتماعی در کشور سرعت گرفته است و اکنون کشور با ۵ آسیب عمده شامل حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد، مفاسد اجتماعی و مناطق آسیب‌خیز مواجه است.

وی با اشاره به تغییرات بغرنج و عظیم خانواده و تغییر نقش زنان و مردان در ساختار کنونی آن، گفت: آسیب‌های اجتماعی روز به روز در حال پیچیده‌تر شدن است و بر این اساس خانواده ها به بازوهایی مانند مراکز مشاوره احتیاج دارند که در این مسیر یاری‌گر آنها باشد.

ارجمندی افزود: به واسطه تغییر نقش زنان و تغییر نیافتن نقش سنتی مردان، در درون خانواده ها تعارضات زیادی ایجاد می شود و چون نقش زنان با حقوق آنها تعارض دارد، فشارها به خانواده به ویژه در ۵ سال نخست ازدواج به اختلافاتی دامن می زند که ممکن است به طلاق منجر شود و به همین دلیل باید بازویی کمکی به خانواده داده شود که مراکز مشاوره از جمله آن است.

معاون دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با تاکید بر ضرورت افزایش مراکز مشاوره و مداخله در بحران خانواده، گفت: این مراکز می توانند از بسیاری از اختلافات خانوادگی جلوگیری کنند.

ارجمندی اظهار داشت: تا قبل از راه اندازی سامانه های تصمیم در استان ها، هیچ بانک اطلاعاتی برای دسترسی به اطلاعات طلاق به زبان علمی وجود نداشت اما اکنون با راه اندازی سامانه تصمیم، این اتفاق افتاده است و علاوه بر آن این سامانه می تواند اطلاعات را مستندسازی کند تا با استفاده از آن برنامه ریزی های کلان صورت گیرد.

وی گفت: این سامانه در مرحله نخست در استان خراسان رضوی و سپس ۱۱ استان پرطلاق راه اندازی شد که خراسان شمالی بیست و چهارمین استانی است که به این سامانه دسترسی پیدا کرده است.

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر جمعیت رتبه اول ازدواج در کشور را دارد.

این استان در شاخص طلاق نیز رتبه هشتم کشور را دارد که اعتیاد یکی از مهمترین علل طلاق در این استان گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.