استاندار قم گفت: بسیاری از مسائل در حوزه بانون را باید از دید خودشان مورد توجه قرار گیرد و نباید نگاه مردانه به این موضوعات داشت.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم،بهرام سرمست در دومین کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی سلامت،زنان و خانواده در تالار امام جواد(ع) استانداری قم با اشاره به اهمیت بررسی مسائل در حوزه زنان و خانواده عنوان کرد:این کارگروه با محورهای مهم حقوق شهروندی و عفاف و حجاب، سلامت و امنیت غذایی، امور بانوان و خانواده و آسیب های اجتماعی شکل گرفته است.
استاندار قم افزود: اگر آئین نامه کارگروه نیاز به اصلاح و بازنگری و جامع نگری بیشتری نسبت به مسائل دارد، باید با حضور کارشناسان و صاحب نظران به نتیجه نهایی برسد.
سرمست بیان کرد: پژوهش های دانشگاهی و علمی،راهبردی مهم در رفع آسیب های اجتماعی است و باید در جهت تحول فرهنگی و اجتماعی به پژوهش و تحقیق اهتمام داشت؛ در تحقق رفع آسیب های اجتماعی،عواملی چون نشاط و سلامت اجتماعی و توسعه سرمایه اجتماعی دارای اهمیت زیادی است.
استاندار قم عنوان کرد:در حوزه بانوان و خانواده با مسائل و آسیب های مختلفی مواجه هستیم که در جهت فرهنگ سازی و پیشگیری از آسیب ها باید نگاهی دقیق داشت.
وی بیان کرد:هر چند بیشتر جلسات در امور زنان و خانواده با حضور مدیران آقا برگزار و تصمیم گیری ها اتخاذ می شود اما نباید اجازه دهیم حقوق و نیازهای زنان در این جلسات مورد غفلت واقع شود.
سرمست خاطرنشان کرد:بسیاری از مسائل در حوزه بانون را باید از دید خودشان مورد توجه قرار گیرد و نباید نگاه مردانه به این موضوعات داشت.
وی اظهار کرد:در حوزه فرهنگی و اجتماعی در امور بانوان مسائل مهمی وجود دارد که باید با تشکیل جلسات مستمر و دقت نظر به این مسائل پرداخت و آیسب ها و خلاء ها را شناسایی کرد.
استاندار قم عنوان کرد:ما در آسیب های اجتماعی با مسائلی چون اعتیاد،مفاسد اخلاقی و طلاق مواجه هستیم که هر یک باید با هم افزایی دستگاهها و برنامه ریزی دقیق رفع شود.
وی در ادامه بیان کرد:یکی از مسائل مهم حوزه حجاب و عفاف است که در این باره رهبری و مراجع دارای دغدغه های زیادی هستند و نهادهای فرهنگی باید بدان توجه کنند.
وی گفت:دبیر کارگروه عفاف و حجاب و امور شهروندی، نماینده دادستان و دبیر کارگروه آسیب های اجتماعی بهزیستی و دبیر کارگروه بهداشت، سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی است.
سرمست در پایان متذکر شد:بهره گیری از تجربیات و اندوخته های قبلی و پرهیز از موازی کاری و فعالیت های تکراری رمز مهمی در موفقیت است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.