استاندار قم با تأکید بر اهمیت دادن به مسائل زنان و خانواده، تصریح کرد: مسائل و مشکلات حوزه بانوان را باید از خودشان بشنویم تا بتوانیم آنها را بهتر حل کنیم و نباید نگاه مردانه به این موضوعات داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از قم، بهرام سرمست پیش از ظهر امروز، در دومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که در محل سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: تعریف‌های زیادی از مفهوم فرهنگ وجود دارد، اما آنچه از مسائل فرهنگی در قم شاخصه برجسته‌ای دارد و جزو دغدغه رهبری، علما و مراجع است، عفاف و حجاب می‌باشد که وظیفه دستگاه‌های فرهنگی این استان را سنگین نموده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مساله عفاف و حجاب در قم از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، علما و مراجع می‌باشد، نهادهای فرهنگی باید با اتخاذ راهبردهای ویژه این نگرانی را برطرف نمایند.

استاندار قم بابیان اینکه باید در این کارگروه به‌طور کامل به مسائل عفاف و حجاب شهر قم پرداخته شود، ادامه داد: البته حقوق شهروندی نیز به دلیل ارتباطی که با عفاف و حجاب دارد، باید به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت دادن به مسائل زنان و خانواده، تصریح کرد: مسائل و مشکلات حوزه بانوان را باید از خودشان بشنویم تا بتوانیم بهتر حل کنیم و نباید نگاه مردانه به این موضوع‌ها داشته باشیم.

سرمست تصریح کرد: با توجه به انباشتگی مسائل اجتماعی و فرهنگی در قم، باید در جلسه‌ها توجه بیشتری به این مسائل شود و اگر مسائل اجتماعی به‌موقع رصد و پیشگیری شود، به مسائل سیاسی و امنیتی تبدیل نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده ازجمله کارگروه‌های ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استانداری می‌باشد که در این کارگروه مسائلی ازجمله آسیب‌های اجتماعی، زنان، سلامت و امنیت غذایی باید موردتوجه قرار گیرد.

استاندار قم به کارگروه‌های ذیل کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده اشاره و اضافه کرد: کارگروه اول با عنوان «عفاف و حجاب و امور شهروندی» و دبیری آن بر عهده نماینده دادستان و با عضویت نهادهای فرهنگی ازجمله سپاه پاسداران و سازمان تبلیغات اسلامی می‌باشد.

سرمست افزود: با توجه به اینکه رصد و پیشگیری از مسائلی ازجمله حاشیه‌نشینی، فقر، طلاق، مفاسد اخلاقی و اعتیاد در قم بسیار مهم است، کارگروه دوم با عنوان «آسیب‌های اجتماعی» است و با دبیری اداره کل بهزیستی خواهد بود.

به گفته وی، «بهداشت، سلامت و امنیت غذایی» با دبیری دانشگاه علوم پزشکی عنوان کارگروه سوم و «امور بانوان و خانواده» با دبیری امور بانوان استانداری عنوان کارگروه چهارم می‌باشد.

استاندار قم بابیان اینکه مسئولیت گروه‌های کاری با معاونت سیاسی هست، گفت: عملکرد تمام کارگروه‌ها باید بر اساس نظر کارشناسی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی باشد.

سرمست بر حضور تشکل‌های مردم‌نهاد، کارشناسان خانم و آقا، استفاده از اندوخته‌های قبلی، پرهیز از کار تکراری و موازی کاری در گروه‌های ذیل کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.