مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: راه‌اندازی سامانه تصمیم با هدف کاهش و نرسیدن طلاق به مرحله بحران در استان قزوین صورت گرفته و برنامه این است که در تمام شهرستان‌های استان این سامانه راه‌اندازی شود.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم بیدخام در مراسم افتتاح سامانه تصمیم(کنترل و کاهش‌طلاق) شهرستان تاکستان استان قزوین اظهار کرد: پدیده شوم طلاق از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده و بر پیشگیری از این مقوله تاکیدات فراوان داشته‌اند.

وی افزود: راه‌اندازی سامانه تصمیم از طرح‌های دارای اولویت استان قزوین نبود اما به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق و نرسیدن این موضوع به مرحله بحران، با مشارکت و همت مدیرکل بهزیستی استان قزوین و دادگستری استان، راه‌اندازی این سامانه در دستورکار قرار گرفته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: برنامه این است که در تمام شهرستان‌های استان قزوین سامانه تصمیم راه‌اندازی شود.

بیدخام اضافه کرد: اگر زوجی دچار هیجان شوند و فکر طلاق به ذهنشان خطور کند نمی‌توانند به دفترخانه مراجعه کنند و در سامانه تصمیم باید فرایندی را طی کنند تا زمان سپری شود، با گذشت زمان و در طول طی کردن مراحل از میزان التهابات و عصبانیت زوج کاسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات زوج در سامانه تصمیم جدی‌تر پیگیری و علت‌یابی می‌شود و مددکاری و مشاوره صورت می‌گیرد که ممکن است منجر به صلح و دوستی شود در غیر این صورت، با انتخاب آگاهان زوجین تصمیم خواهند گرفت.

این مسئول اجتماعی اذعان کرد: راه‌اندازی سامانه تصمیم با هدف کاهش طلاق و به تبع آن، کاهش تعداد زنان سرپرست خانوار است و تلاش این خواهد بود که شاهد کودکان طلاق نباشیم.

بیدخام بیان کرد: طلاق، پدیده‌ای است که هم برای زن و هم برای مردم آسیب ایجاد می‌کند و تمام آسیب آن متوجه زن نخواهد بود.

وی مطرح کرد: فرهنگ‌سازی لازم برای مراجعه آحاد جامعه به مراکز جامعه خدمات مراقبت از خانواده (سامانه تصمیم) و دریافت مشاوره در پیش از ازدواج و پس ازدواج برای کسب مهارت‌های زندگی ازجمله فرزندپروری و غیره امری ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.