به گزارش ایرنا، شکرالله حسن بیگی روز پنجشنبه در نشست کارگروه بانوان و خانواده استان مرکزی، افزود: طرح های ضربتی کاهش طلاق اگر تنها به یک یا چند نهاد دولتی منحصر شود، نمی تواند علل طلاق، مشکلات و ناهنجاری های آن را در جامعه تشریح و تبیین کند و حرکت در این مسیر به همراهی هدفمند مردم و مسئولان نیاز دارد.
وی ادامه داد: هسته های مطالعاتی در دانشگاه ها و پژوهشکده های دولتی و خصوصی استان و کشور باید در حوزه طلاق فعالانه تر عمل کنند وبرنامه های هدفمند و علمی در راستای مهار طلاق در استان انجام شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: بر اساس مطالعات و پژوهش های انجام شده، پدیده طلاق 14 علت دارد که هر یک از این علت ها باید به صورت کارشناسی تشریح و تبیین شده و بر اساس داده های پژوهشی نسبت به رفع آن اقدام شود.
وی افزود: آموزش ضعیف زوج ها مهمترین دلیل بالا رفتن نرخ طلاق در استان است و اعتیاد، فقر، بیکاری، دخالت خانواده ها و خیانت یکی از زوجین از مهمترین دلایل رخداد این آسیب است و باید به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.
حسن بیگی، پدیده طلاق را یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری دانست و گفت: مقابله با پدیده طلاق و تلاش درراستای کاهش آن از سوی یک نهاد و سازمان خاص مقدور نیست، چرا که طلاق یک معضل بزرگ اجتماعی است و برای شناسایی علل، برخورد قضایی با علت ها و تبعات پس از طلاق باید باید برنامه ریزی های کاربردی تدوین شود.
وی اضافه کرد: مخاطرات اخلاقی و اجتماعی طلاق فلج کننده است و نیاز است که مسئولان، دولتمردان، اساتید دانشگاه به این معضل اجتماعی با حساسیت و جدیت بپردازند و برنامه های موثر پیشگیرانه از این آسیب را ترویج کنند.
نظارت بر آرایشگاه های زنانه، نظارت بر پارک ها و اماکن عمومی و ارائه راهکار های مناسب و منطقی از سوی دستگاه های عضو کارگروه بانوان و خانواده استان مرکزی مهمترین مصوبات این نشست بود.
698هزار و 432 نفر از جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می دهند وهم اکنون نرخ طلاق در این استان بیش از سه درصد است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.