احمد قربانی روز چهارشنبه در مراسم معرفی سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزه افزود: از این تعداد 14 حزب منشاء استانی دارند و 38 حزب شعبه و شاخه ای از احزاب ملی هستند.
وی اظهار داشت: دبیری تعدادی از این احزاب را بانوان برعهده دارند که به نسبت عرصه های مدیریتی حضور بانوان در ارکان موثر احزاب بیشتر است.
وی با بیان اینکه هنوز آمار دقیق از تعداد اعضای احزاب فعال در این استان وجود ندارد گفت: با اجرای قانون جدید احزاب این مشکل رفع خواهد شد.
قربانی افزود: طی چند ماه گذشته شعبه هایی از احزاب در برخی شهرستان های این استان تشکیل شده که بارقه ای از نشاط سیاسی در استان است.
وی اظهار داشت: خانه احزاب استانی نیز متشکل از طیف های مختلف اصلاح طلبان، اصولگرایان و احزاب مستقل از 2سال گذشته در خراسان رضوی تشکیل شده و تعامل و گفت و گو بین این گروهها به نحو محسوس بهبود یافته و نشست هایی نیز با حمایت استانداری در این خانه برگزار شده است.
وی گفت: احزاب به دلیل اینکه از حمایت های لازم حقوقی و قانونی برخوردار نشده اند، قوی و توانمند نیستند و به همین سبب شاهد فعالیتهای مستمر در این زمینه نیستیم و اغلب فعالیتهای حزبی محدود به دوران انتخابات شده است.
قربانی با بیان اینکه احزاب نیازمند سازماندهی، آموزش و تبلیغات هستند افزود: با اصلاحات اخیر قانون احزاب در زمینه تعداد اعضا، تعداد برگزاری کنگره ها و اساسنامه احزاب، بستر مناسب برای شکل گیری احزاب موثر و توانمند فراهم شده و حمایتهای لازم برای انطباق احزاب با قانون جدید نیز انجام می شود.
وی اظهار داشت: فراهم نمودن بستر رقابتی از طریق تقویت بخش خصوصی زمینه را برای تقویت مشارکت مردم در عرصه اقتصادی فراهم می سازد و در حوزه سیاسی نیز باید زمینه برای رقابت احزاب سیاسی فراهم شود و در حوزه اجتماعی هم فعالیت سازمان های مردم نهاد مورد توجه ویژه قرار گیرد.
در این مراسم از حسین صالحی فرماندار سابق فیروزه قدردانی و ابوالفضل حکیم پور به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد.
حکیم پور پیش از این معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری فیروزه بود و صالحی نیز به عنوان مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی منصوب شده است.
شهرستان 42 هزار نفری فیروزه در 152 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.