وجه الله خدمتگزار روز یکشنبه در همایش هیات های بازرسی انتخابات شهرستان های استان خراسان رضوی در مشهد افزود: در صورتی که نامزدها یا طرفدارانشان خارج از چارچوب قانون عمل کنند، دستگاه های اجرایی و قضایی مکلف هستند نسبت به این تخلفات تذکرات لازم را داده و با آن برخورد کنند.
وی اظهار کرد: امانتداری از آرای مردم سرلوحه کار ماست و موظف هستیم امانتدار خوبی باشیم و در این راستا به گونه ای باید رفتار کنیم که مردم با مشارکت حداکثری پای صندوق ها حاضر شوند.
وی گفت: نظام جمهوری اسلامی مردمی است و میانگین مشارکت مردم در سرنوشت خود طی 34 انتخابات گذشته بیش از 62 درصد و در سطح قابل قبول می باشد.
خدمتگزار افزود: این امر بیانگر نقش مردم سالاری دینی است و مردم می دانند که مشارکت آنان موثر است و از این رو همواره در کنار دولتمردان و نظام بوده اند.
وی اظهار کرد: ما به عنوان مسئول و مجری بی طرف برگزاری انتخابات، مسئول امانت مردم، پاسداری، حفاظت و حراست از آرای تک تک آنان هستیم و در این راستا وظیفه ای بسیار حساس و سنگین داریم.
وی گفت: یکی از اقدامات خوب در وزارت کشور که در این دولت به خوبی انجام شده است، تسلط دست اندرکاران امر انتخابات به قوانین مربوط به انتخابات و برگزاری آزمون در پایان دوره های آموزشی مربوطه می باشد.
رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور افزود: هم اکنون هیات های بازرسی در 31 استان کشور تشکیل شده و احکام پنج عضو هر هیات استانی صادر شده است.
وی اظهار کرد: در 21 استان مدیر کل مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی استان به عنوان رئیس هیات بازرسی انتخابات استان ها تعیین شده و در 10 استان هم معاونین استاندار این حکم را دریافت کرده اند.
وی گفت: دبیرخانه هیات بازرسی نیز تشکیل شده و هیات های بازرسی در شهرستان ها تعیین گردیده اند و همه استان ها به تعداد هر شعبه اخذ رای یک بازرس خواهند داشت.
خدمتگزار افزود: گزارش ها به صورت روزانه دریافت می شود و مواردی که با موازین قانونی مطابقت نداشته باشد برای اقدام به دستگاه قضایی ارسال می گردد.
وی با بیان اینکه باید برای پیشرفت، قانون مداری و قانونمندی تلاش کنیم، اظهار کرد: همه باید بدانند مجریان انتخابات و ناظرین و بازرسان، با همفکری، هماهنگی و همدلی و با تفکیک وظایف قانونی انتخابات را برگزار می کنند.
وی گفت: همواره تلاش شده است تمام ارکان برگزاری انتخابات با کمال همدلی و دلسوزی در چارچوب وظایف و قانون عمل کنند و فصل الخطاب ما قانون است.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.