حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: دولت پوشالی داعش رویای خلافت بر سرزمین های اسلامی عراق و شام را در سر داشت که با پایداری ملت های عراق و سوریه و حمایت بسیج کشورهای اسلامی نابود شد.
وی اظهار کرد: اگر پایداری حشد الشعبی، مقاومت اسلامی، حزب الله لبنان، لشگرهای فاطمیون، حیدریون و مدافعان حرم نبود امروز داعش بر کشورهای اسلامی مسلط شده بود.
وی گفت: داعش فتنه خطرناک، طوفان ویرانگر و آغشته به سم صهیونیست ها و استکبار بود و قدرتهای غربی تمام امکانات مادی، تسلیحاتی و تبلیغاتی خود را برای حمایت و تجهیز آن بکار بردند.
امام جمعه سبزوار افزود: اعتراف سردمداران آمریکا به اینکه داعش دست پرورده آنهاست و تسلیحات آمریکایی که در اختیار این گروهگ تکفیری بود، دلیل آشکار بر حمایت استکبار از داعش برای تضعیف جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی است.
وی اظهار کرد: داعش فتنه سیاهی بود که 6 هزار جوان فریب خورده آن، در ظاهر دفاع از اسلام، به صورت انتحاری خود را در میدانهای عمومی، بیمارستان ها و مساجد منفجر کردند.
وی گفت: سر بریدن کودکان، پوست کندن و زنده زنده سوزاندن مردان، ذبح دسته جمعی، اسارت زنان و دختران بی گناه و تجاوز به آنها، تصرف اراضی کشورهای اسلامی، تخریب کارخانه ها، نیروگاهها و تخریب آثار تاریخی بخشی از جنایات داعش بود.
امام جمعه سبزوار افزود: فتنه داعش تا 40 کیلومتری مرزهای غربی ایران آمده بود که رشادت مدافعان حرم مانع پیشروی آنها به مرزهای جمهوری اسلامی شد.
وی اظهار کرد: مرجعیت شیعی در بزنگاههای سخت بارها به داد ملت عراق رسید بطوریکه عراق را در مقابل حمله انگلیس نجات داد و امروز نیز پیام مرجعیت شیعه همه گروههای عراقی را به مقابله با داعش فرا خواند و آنها را در دفاع از کیان، عزت و دفاع از مکتب اهل بیت (ع) منسجم کرد.
وی با بیان اینکه ولایت فقیه مهمترین شاخص انقلاب اسلامی است گفت: هر قلم و سخنی در تضعیف جایگاه ولایت فقیه، بی توجهی به ولایت و دور کردن جوانان از این جایگاه، به مثابه آب به آسیاب دشمن ریختن است.
حجت الاسلام مقیسه همچنین با گرامیداشت هفته بسیج افزود: این نهاد مقدس پاسدار انقلاب اسلامی است.
وی اظهار کرد: بسیجیان مجاهدان در صحنه و متعهد به اخلاق اسلامی و به دور از سیاست زدگی، بی انضباطی، افراطی گری و علم زدگی هستند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.