به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: خطر خشکسالی تمام استان را به شدت تهدید می کند، مسئولان و مردم در این زمینه دقت عمل داشته باشند.
امام جمعه زنجان تاکید کرد: قسمتی از مدیریت این بحران دست مسئولان است، البته اگر بعضی ها اجازه دهند و صدایشان بلند نشود، مسئولان باید نزدیک 9 هزار چاه را مسدود و پلمپ کنند.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: بخش اعظمی از این بحران نیز به خاطر خشکسالی و تغییر اقلیم آب و هوایی است، که در این رابطه باید همه مردم استغاثه کرده، از خداوند منان همیشه و در همه حال طلب بارش باران کنند.
وی با اشاره به زلزله اخیر غرب ایران، گفت: این زلزله برای درگذشتگان، خانواده های آنها، مسئولان و آحاد مردم آزمون الهی بوده و باید در این امتحان تمام تلاش خود را برای انجام امور به کار بندیم.
امام جمعه زنجان یادآور شد: از لحظات نخست این حادثه مردم تمام کشور با شور و هیجان خاصی که نشان از حس همدردی با هم نوعان خود است، به روش های مختلف به یاری زلزله زدگان شتافتند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: نیروهای مسلح، هلال احمر و سایر دست اندرکاران با سرعت عمل خوب خود و مدیریت امور به کمک این افراد رفتند.
وی با تشریح نقشه های شوم عربی، عبری و غربی در رابطه با بحران سازی برای لبنان، گفت: این بحران آفرینی برای شکست مقاومت در منطقه و به خاطر شکست نقشه های خود در یمن، عراق و سوریه است.
امام جمعه زنجان با اشاره به آغاز دهه وقف در کشور، تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی مناسب همه مسئولان، رسانه ها و صاحبان تریبون، این فرهنگ حسنه الهی به خوبی احیا، تا مشارکت های گروهی وقف در کشور زیاد شود.
حجت الاسلام خاتمی با تبیین آثار و برکات بسیج و روحیه جهادی در کشور به مناسبت آغاز این هفته، گفت: بسیجی همواره پیشتاز و پیش رو در همه امور مهم بوده و همیشه در وسط میدان مبارزه برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی است.
وی اظهار کرد: مراسم پیاده روی اربعین نمادی از زنده نگهداشتن اهداف سیدالشهدا(ع) و درس ثبات قدم داشتن در راه حق است.
امام جمعه زنجان ادامه داد: این مراسم و نمود جهانی آن در جوامع مختلف، نشان از زنده بودن منطق اهل بیت و امام حسین(ع) بوده و بیان کننده مقاومت تا آخرین نفس در برابر ظلم است.
به گزارش ایرنا، هفته پیش رو آغاز هفته وقف و بسیج بوده و در این خصوص در سراسر استان همراه سایر استان های کشور برنامه های مختلفی برگزار خواهد شد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.