به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه نوشهر افزود : دشمنان اسلام نمی‌خواهند در منطقه آرامش باشد زیرا اگر آرامش باشد، آمریکا نمی‌تواند سلاح بفروشد و از طرف دیگر نیز رژیم سلطنتی و نامشروع عربستان می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.
وی با اشاره به استعفای نخست وزیر لبنان در عربستان ، ادامه داد : الان اسرائیل خیلی خوشحال است و حتی شنیده می‌شود که اسرائیل می‌خواهد بلندی‌های جولان را که این رژیم چند دهه قبل از خاک سوریه غصب کرده است، در اختیار داعش بگذارد.
مشایخ اظهار داشت: تنش‌های پیش آمده در عربستان و جنگ قدرت بین شاهزادگان و دیگر اعضای خاندان سعودی نشانهٔ دیگری مبنی بر وجود نقشه‌های جدید برای غرب آسیا است.
امام جمعهٔ نوشهر تأکید کرد: ادامهٔ فتنه‌آفرینی‌های عربستان و تکرار ادعاها بر ضد ایران در حالی است که یمنی‌ها در پاسخ به آن همه جنایت و کشتار سعودی‌ها، یک موشک به فرودگاه ریاض پرتاب کردند.
وی با اشاره به راهپیمایی میلیونی مردم در آیین اربعین حسینی بیان کرد: راهپیمایی 20 میلیونی در مسیر نجف به کربلا، در امتداد حرکت پیام‌رسان‌های کربلا است و در زمانی اتفاق می‌افتد که گرگ‌ها برای نابودی مسلمانان خیز برداشته‌اند.
امام جمعه نوشهر تصریح کرد: هدف این راهپیمایی، بیداری اسلامی و تقویت محور مقاومت است و نظیرش در دنیا سابقه ندارد.
مشایخ گفت: این حرکت عظیم، رخدادی مردمی است و دولت‌ها تنها امنیت و سهولت رفت‌وآمد آن را تأمین می‌کنند و یک وجه مشترک دارد و آن حب به امام حسین ( ع ) است.
او دربارهٔ شروع به کار استاندار جدید مازندران و بازدید وی از شهرستان نوشهر اظهار داشت: خوب است مدیران جوری مدیریت و کار کنند که در انتها، جدا از رضایت الهی، وجدانشان راضی باشد.
امام جمعهٔ نوشهر ادامه داد: برای شهرستان نوشهر، چهار چیز خیلی مهم است که عبارت است از اشتغال جوانان، درمان، راه، گردشگری.
مشایخ با اشاره به 24 آبان، سالروز رحلت علامه سید محمدحسین طباطبایی که به نام روز کتاب و کتاب‌خوانی و کتابدار نام‌گذاری شده است گفت: معجزهٔ پیغمبر ما کتاب است و برای امت این پیغمبر خیلی بد است که امتش کتاب‌خوان نباشد و نسبتِ کتاب‌خوانی دیگران بیشتر از مسلمانان باشد.
وی تأکید کرد: جوانان و دیگر افراد جامعه باید کتاب‌خوان باشند زیرا پیشرفت جامعه به کتاب‌خوانی است و نهج‌البلاغه و مفاتیح‌الجِنان و همچنین قانون و شفا از ابن‌سینا، همگی به صورت کتاب است.
خبرنگار : شهاب رویانیان ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1654/ 1602/7517
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.