احمد برادران روز دوشنبه در دیدار با اعضای کمیته بانوان فرمانداری سبزوار افزود: از ابتدای آغاز فعالیت دولت یازدهم موضوع توانمندسازی و اشتغال بانوان روستایی مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: روستاها از ظرفیتهای مناسب در زمینه صنایع بسته بندی، تولید گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تولید لبنیات برخوردارند.
فرماندار سبزوار گفت: پارسال در راستای توسعه اشتغال و توانمندسازی بانوان و زنان سرپرست خانوار روستایی 6 صندوق خرد زنان روستایی در سه بخش مرکزی، ششتمد و روداب این شهرستان با هدف اشتغال روستائیان راه اندازی شد که نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال، کارآفرینی و کاهش آسیبهای اجتماعی دارد.
وی افزود: همچنین با پیگیری انجام شده پارسال مجوز ایجاد 2 ناحیه صنعتی در بخشهای روداب و ششتمد گرفته شد که گام مهمی در ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان و جذب سرمایه گذاران است.
برادران ادامه داد: در همین راستا طرح گازرسانی 11 روستا و آبرسانی 2 روستا در بخشهای ششتمد و روداب سبزوار به بهره برداری رسید که زمینه مناسب ارائه خدمات به روستائیان را فراهم کرد.
وی گفت: به دلیل اجرای برخی سیاستهای نادرست در سال های گذشته بخش مهمی از روستاها خالی از جمعیت شده است که در همین راستا برنامه ریزی شد تا با توسعه شرکتهای تعاونی روستایی، اختصاص تسهیلات از طریق معاونت روستایی ریاست جمهوری، بهینه سازی در مصرف آب با توسعه طرحهای آبیاری تحت فشار، کشتهای گلخانه ای و توسعه دامداریهای صنعتی و مکانیزاسوین کشاورزی زمینه برای مهاجرت معکوس و جلوگیری از مهاجرت روستائیان فراهم شود.
فرماندار ویژه سبزوار افزود: استقرار دفتر سرمایه گذاریهای شهرستان زمینه و بسترهای قانونی مناسب را برای حضور سرمایه گذاران و افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در مناطق روستایی فراهم کرده است.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است. 25 درصد از جمعیت سبزوار شامل 77 هزار نفر در 222 روستای این شهرستان سکونت دارند. شهرستان سبزوار مرکب از سه بخش مرکزی، ششتمد و روداب است. خبرنگار: جواد پورسخاوت **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8144/7499/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.