به گزارش ایرنا ، دکتر بشیر خالقی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری خلخال افزود: در حالی که میانگین اراضی تحت مدیریت محیط زیست در کشور 15 درصد است در حاضر 32 درصد از اراضی مستعد برای کشاورزی و یا سرمایه گذاری برای صنعت خلخال به عنوان منطقه حفاظت شده ممنوعه و تحت مدیریت محیط زیست استان اردبیل است.
او اظهار کرد: همین امر موجب شده تا هیچ گونه سرمایه گذاری منجر به تولید و اشتغال در این اراضی صورت نگیرد.
وی گفت: تنها اراضی تحت مدیریت محیط زیست استان نیست که روح سرمایه گذاری در خلخال را رنج می دهد بلکه نگاه منفی مدیران این دستگاه اجرایی در شهرستان و استان به سرمایه گذاران بخش خصوصی همواره هر گونه سرمایه گذاری در این شهرستان را در همان ابتدای کار عقیم کرده است.
وی از ضعف عملکرد مسوولان گذشته استان در تامین اعتبارات ملی راههای ارتباطی خلخال از جمله تعریف پروژه های عمرانی راه سازی مهم منطقه در سفرهای استانی رئیس جمهوری انتقاد کرد.
او افزود: در حالی که جاده اصلی خلخال به فیروزآباد سه سال پیش باید تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گرفت در اسفند سال گذشته با پیگیرهای مختلف تردد در این جاده برقرار ولی هنوز کمربندی شهر خلخال که فاز چهارم این راه محسوب می شود در همان ابتدای کار تعطیل شد.
او گفت: اگر چناچه این راه به صورت رسمی افتتاح شود اعتبارات آن برای همیشه قطع و هیچ وقت کمربندی اجرا نخواهد شد.
وی اظهار کرد: در خصوص سایر پروژه های راه سازی خلخال این شرایط همانند راه خلخال به فیروز است و در حالی که نواقص جاده خلخال به پونل همچنان بر سر جای خود باقی بوده و بیش از 6 ماه از سال این راه برروی خودروها مسدود است مسوولان وقت بدون در نظر گرفتن این نواقص اقدام به افتتاح جاده و حذف ردبف اعتباری آن شده اند.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه جمعیت شهرستان کوثر از 40 هزار نفر به 22 هزار در سال های اخیر کاهش یافته افزود: وضعیت مهاجرت در خلخال نیز بسیار نگران کننده بوده و کاهش جمعیت این شهرستان نیز کمتر از کوثر نیست.
خالقی از استاندار اردبیل خواست تا ضمن توجه به خواسته های مردم خلخال در تکمیل پروژه های راه سازی این شهرستان از جمله راه خلخال به منجیل برای رفع نواقص راه خلخال به پونل و ادامه پروژه کمربندی شهر خلخال برای توسعه منطقه با تغییر نگرش مدیران اجرایی استان به خلخال تلاش کند.
شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.