علی محمدی فیروزجایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات از طریق بانک های عامل برای 86 نفر در زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوار در حوزه های اجتماعی، توان بخشی معلولان و پیشگیری افراد بهبود یافته پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی برای 35 نفر، در حوزه توان بخشی معلولان برای 24 نفر و در حوزه پیشگیری افراد بهبود یافته برای 27 نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.
رئیس اداره بهزیستی قائمشهر با بیان اینکه تمامی بانک های عامل در این شهرستان با اداره بهزیستی تعامل خوبی داشته اند، گفت: بانک های ملی، رفاه، صادرات و کشاورزی در پرداخت تسهیلات تعامل بهتری داشته اند.
حداکثر وام دریافتی به این افراد 100 تا 150 میلیون ریال با بهره چهار درصد و بازپرداخت چهار ساله است.
محمدی فیروزجایی با اشاره به اینکه معتقدیم مددجویان بهزیستی نباید موافق مبالغ اندک باشند، گفت: این افراد با سرمایه اندک و مشاوره از سوی کارشناسان خبره می توانند شغل های مناسبی را متناسب با توانمندی خود ایجاد کنند.
** 91 مددجوی بهزیستی در حوزه اشتغال بیمه هستند
رئیس اداره بهزیستی قائمشهر، مددجویان بهزیستی بیمه شده تامین اجتماعی در حوزه اشتغال را 91 نفر اعلام کرد و گفت: اداره بهزیستی در ازای حق بیمه خویش فرمایان و کارفرمایان درصدی را به عنوان کمک بلاعوض پرداخت می کند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 513 میلیون و 960 هزار ریال بابت کمک به افراد خویش فرما و کارفرما پرداخت شده است.
** 690 مددجوی قائمشهری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند
محمودی فیروزجایی با بیان اینکه در حال حاضر 80 نفر از معلولان بیمه عشایری و روستایی هستند، افزود: 180 نفر از زنان سرپرست خانوار بیمه تامین اجتماعی و 430 نفر هم بیمه عشایری و روستایی هستند که کل هزینه بیمه این افراد را سازمان بهزیستی تقبل می کند.
در سطح شهرستان قائمشهر در حوزه توان بخشی 5 هزار نفر تحت پوشش اداره بهزیستی هستند.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی** انتشاردهنده: حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.