دکتر رضا قنبری عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت احیا درمان تولید کننده این دستگاهها عضو پارک علم و فناوری خراسان و اولین شرکت دانش بنیان است که از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را با تولید دستگاه بیهوشی آغاز نمود و همچنین در سال ۱۳۹۷ توانست دستگاه سی. تی. اسکن تولید کند.

وی اضافه کرد: طی ۱۰ سال گذشته از فعالیت این شرکت سه هزار و ۵۰۰ دستگاه ونتیلاتور تولیدی آن در ۴۶۰ مرکز درمانی کشور نصب شده است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان گفت: مجوز تولید این دستگاه برای این شرکت تا قبل از شیوع بیماری کرونا تعداد پنج دستگاه بود و با توجه به شرایط پیش آمده و در راستای تحقق شعار  امسال تحت عنوان جهش تولید، این تعداد را به ۳۰ دستگاه رسانده‌ایم ضمن این که این تعداد تولید دستگاه به وزرات بهداشت که متولی توزیع آن در کل کشور است تحویل داده می‌شود.

قنبری درخصوص افزایش حجم تقاضا و افزایش تولید این دستگاه افزود: وزراتخانه پیشبینی هزار دستگاه را داشته است و قرارداد شرکت تولیدی با آنها تولید ۹۶۰ دستگاه است و برای تولید هزار دستگاه، ۴۸ روز زمان نیاز است و اگر وزراتخانه در این خصوص تقاضای بیشتری داشته باشد افزایش تولید مشکلی ندارد.

تسهیلات ۴۰۰ میلیارد ریالی برای تولیددستگاه ونتیلاتور

وی ادامه داد:  شرکت تولید کننده ونتیلاتور با استفاده از تسهیلات ۴۰۰ میلیارد ریالی صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به انجام تولید این دستگاه شده است چون این دستگاه، قیمت بالایی دارد و برای تولید آن نیاز به پشتیبانی مالی زیادی است.

او افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی، به دستور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، این مبلغ را به سرعت در اختیار شرکت قرار داد و  اکنون این اعتبار برای تولید این تعداد دستگاه کافی است و همه کارها به خوبی در حال پیشروی است.

قنبری اظهار داشت: وقتی ریه درگیر این بیماری می‌شود نمی‌تواند تبادل اکسیژن را به راحتی انجام دهد و این دستگاه به ریه کمک می‌کند یعنی اختیار تنفس بیمار را می‌گیرد به ‌گونه‌ای که برای بیمار مفید است و توسط پزشک و پرستار تنظیم می‌شود و کم‌کاری ریه را جبران می‌کند. 

وی افزود:بیمارانی که فوت می‌شوند به دلیل این است که درمان بر روی آنها دیر صورت گرفته و ریه صددرصد از کار افتاده است اما این دستگاه تا زمانی که یک درصد از ریه باقی مانده باشد، بیمار را زنده نگه می‌دارد.

پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت‌ها و موسساتی که بر پایه علم و دانش فعال هستند آغاز کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.