رضا عطایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ابتدا این اتاق از فعالان اقتصادی استان دعوت کرد تا کمک‌های خود را برای اجرای طرح‌های پیشگیری و مقابله با این بیماری، به‌حساب جامعه یاوری خراسان (تشکل خیریه‌ ذیل اتاق بازرگانی مشهد) واریز کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا ۱۲ دستگاه ونتیلاتور با هزینه ۲۰ میلیارد ریال توسط اتاق بازرگانی خراسان رضوی از محل کمک‌های فعالان اقتصادی استان و با حمایت اتاق ایران خریداری و این دستگاه‌ها پس از هماهنگی با استانداری خراسان رضوی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بخش درمان استان قرار گرفت.

او تامین لوازم و تجهیزات و ابزار بیمارستانی شامل یک دستگاه استریلایزر ، ۲۵ دستگاه پمپ سرم ، پنج دستگاه پمپ سرنگ، ۱۰ دستگاه مرکزی هوشمند احضار پرستار دیجیتال، ۱۴۳ دستگاه پنل احضار بالای تخت بیمار ، سه هزار ست یک بار مصرف ونتیلاتور و اقلام متعدد دیگر را از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی خراسان رضوی برشمرد.

وی اضافه کرد: این کمکها و تامین اقلام پزشکی و بهداشتی توسط اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی خراسان رضوی تا مهار کامل بحران کرونا ادامه خواهد داشت.

تاکنون ۶۰۰ شهروند بیمار مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی جان باخته‌اند که از این تعداد ۴۷۳ تن مربوط به حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه مربوط به محدوده جغرافیایی زیر پوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

ظرف ۳۹ روز منتهی به نهم فروردین ماه جاری در مجموع پنج هزار و ۶۳۰  بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند که سه هزارو ۵۲۸ نفر آنان مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.