به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی گناباد دکتر جواد صادقی نسب افزود:  ۵۷۰ مورد بازرسی از کارخانه ها، معادن و کارگاهها و ۴۰ مورد بازرسی از جایگاه‌های سوخت شهرستان‌های گناباد و بجستان با هدف نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از بیماری کرونا طی همین مدت انجام شد.
وی ادامه داد: دو واحد تولیدی شهرستانهای گناباد و بجستان هم به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی و پیشگیرانه در برابر بیماری کرونا طی مدت یاد شده به مراجع قضایی معرفی شدند.
او توزیع بیش از هزار بسته آموزشی در واحدهای صنعتی، آموزش ۱۰۰ بهگر، بهداشت یار و رابطان اصناف و هفت مورد بازرسی از شرکت های خدماتی پسماند را از دیگر فعالیت‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد طی همین مدت برشمرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه طی یک ماه گذشته ۳۲۸ کارگاه در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد (شهرستانهای گناباد و بجستان) برای پیشگیری از بیماری کرونا اقدام به گندزدایی کرده اند و  ۲۹۶ واحد صنفی، کارگاه و کارخانه هم با پیگیری بازرسان بهداشت حرفه ای به صورت داوطلبانه اقدام به تعطیلی واحدهای خود کردند.
صادقی نسب افزود: در همین راستا علاوه بر توزیع بسته‌های آموزشی، ۲۷۱ نفر از پرسنل بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی بجستان تحت آموزش‌های نحوه صحیح استفاده از وسایل حفاظت فردی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه غربالگری کرونا حدود ۷۳ درصد خانوارهای تحت پوشش این دانشگاه در شهرستان‌های گناباد و بجستان طی یک ماهه قبل تحت غربالگری علائم کرونا قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد بدون اشاره به تعداد این خانوارها از مردم خواست با مراجعه به سایت خودمراقبتی کرونای وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی به آدرس salamat.gov.ir  اقدام به تکمیل پرسشنامه مربوطه کنند.

صادقی نسب ادامه داد:  علاوه بر این خود اظهاری، مراقبان سلامت نیز در تماس‌های تلفنی با خانواده‌ها، به ثبت اطلاعات مربوطه می‌پردازند و پس از ثبت اطلاعات در این سامانه، چنانچه فردی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شود از طریق ارسال پیامک، راهنمایی‌های لازم به وی ارایه می شود.
وی تصریح کرد: با  تشخیص زودهنگام ابتلا به ویروس کرونا، مراحل درمان این بیماری کوتاه‌تر و کم خطرتر انجام می شود.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با دو بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۵ پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی است.
 شهرستان‌های گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت، زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.