دکتر علی‌اصغر انجیدنی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد بیماران جانباخته که آمار آن از سامانه وزارت بهداشت اخذ می‌شود الزاما مختص به فوت ناشی از ابتلا به کرونا نیست زیرا ممکن است بیمار بر اثر ابتلا به آنفلوانزا و یا دیگر عفونتهای حاد تنفسی نیز فوت کرده باشد.
وی ادامه داد: با این وجود تعداد بیمارانی که بطور مشخص و بر اساس آزمایش طبی بر اثر کرونا فوت کرده‌اند روزانه در کشور و از جمله استان خراسان رضوی اعلام می‌شود. این جانباختگان کسانی هستند که بطور قطع  بر اثر کرونا فوت کرده و همزمان نتیجه نمونه‌گیری و غربالگری آنها مثبت بوده است.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین گفت: این دانشگاه برای ردیابی و پیگیری وضعیت مبتلایان به کرونا سامانه‌ای را در واحدهای تصویربرداری‌ پزشکی بخش خصوصی مستقر کرده و از این طریق بیمارانی را که به بیمارستانها مراجعه نکرده اما نتیجه بررسی سی.تی.اسکن آنها از نظر کرونا مثبت است شناسایی و مراقبت می‌کند.
وی در ادامه همچنین اظهار داشت: ظرف ۳۹ روز اخیر از ۳۰ بهمن گذشته تا نهم فروردین ماه جاری پنج هزار و ۶۳۰ بیمار مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند که سه هزار و ۸۹۸  نفر از این تعداد بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه ساکنان این استان زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

دکتر انجیدنی افزود: سه هزار و  ۵۲۸ نفر از این مبتلایان به عفونت‌ حاد تنفسی مربوط به مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده که تاکنون دو هزار و ۲۱۳ نفر از آنها درمان شده و بهبود یافته‌اند. 
وی ادامه داد: تعداد بیماران بستری شده بخاطر عفونت حاد تنفسی در بیمارستانهای زیر نظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور هم طی این مدت ۸۷۱ نفر بود که ۷۴۱ نفرشان تاکنون با دریافت خدمات درمانی سلامتی خود را بازیافته‌اند. 

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۶۰ نفر از بیماران حاد دستگاه تنفسی نیز در مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه تحت معالجه قرار گرفته و ۳۸۲ نفر از این تعداد تاکنون بهبود یافته و مرخص شده‌اند.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز طی این مدت ۳۰۳  بیمار حاد تنفسی داشت که ۱۹۴ نفر آنها تاکنون با موفقیت تحت درمان قرار گرفته‌اند.
دکتر انجیدنی شمار افراد بستری مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد را نیز  ۲۰۵ نفر اعلام و بیان کرد: تاکنون ۱۵۴ نفر از این بیماران درمان شده و سلامتی خود را بازیافته‌اند.
وی تعداد بیماران مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام  را نیز ۲۶۳ نفر اعلام کرد که تاکنون ۲۱۴ نفر آنان درمان و با سلامتی راهی منزل شده‌اند. 
بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر می‌باشد، در استان خراسان رضوی هزار و ۳۶۱ نفر است.
تعداد بیمارانی که فوت آنها بطور قطع بر اساس آزمایش طبی، ناشی از ابتلا به کرونا بوده نیز در خراسان رضوی ۱۹۷ نفر اعلام شده است. آمار فوتی‌های مشکوک هم در این استان طی این مدت ۶۰۰ نفر گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.