به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در جشن دانش آموختگی نخستین دوره دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: در راستای رویکردهای دولت یازدهم مبنی بر توسعه کمی و کیفی خدمات در حوزه بهداشت، درمان و سلامت، یک هزار و 670 تخت بیمارستانی و فوریتهای پزشکی و یک هزار و 800 طرح عمرانی در چهار سال گذشته توسط دانشگاههای علوم پزشکی استان خراسان رضوی اجرا شد.
وی گسترش مراکز جامع بهداشت در این استان را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در راستای توجه به مقوله سلامت دانست.
وی اظهار کرد: مسئولان و دست اندرکاران ذیربط و پزشکان باید در کنار مسائل درمانی به حوزه بهداشت، پیشگیری از بیماریها و تامین سلامت و هوا و غذای سالم مردم نیز توجه داشته و نسبت به آنها احساس مسئولیت کنند.
استاندار خراسان رضوی گفت: رشته پزشکی به دلیل آنکه با سلامت انسانها مرتباط است، رشته ای بسیار حساس و پر مسئولیت است و خستگی و بی حوصلگی با آن ساز گار نیست.
وی افزود: افرادی در این حرفه موفق خواهند بود که عاشق خدمت به مردم باشند و با درایت، آگاهی و احساس مسئولیت برای درمان بیماران تلاش کنند.
در این مراسم 16 نفر از دانش آموختگان نخستین دوره رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد سوگندنامه قرائت کردند.
همچنین طرح نوسازی سالن آمفی تئاتر شهید چمران دانشگاه علوم پزشکی گناباد با حضور استاندار خراسان رضوی افتتاح شد.
این سالن دارای 320 متر مربع زیربنا می باشد که برای نوسازی آن سه میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است.
هم اکنون یک هزار و 600 دانشجو و 90 عضو هیات علمی و استاد در 22 رشته در دانشکده های پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت و پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد مشغول تحصیل و تدریس هستند.
استان خراسان رضوی دارای چهار دانشگاه علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت حیدریه و مشهد و 2 دانشکده پزشکی نیشابور و تربت جام است.
استاندار خراسان رضوی روز سه شنبه در بدو ورود به شهرستان گناباد با حضور در مزار شهدای گمنام با آرمانهای آنان تجدید بیعت کرد و با حضور در مزار علامه بهلول گنابادی نیز به قرائت فاتحه پرداخت.
بازدید از طرح های تولیدی افراد زیرپوشش بهزیستی، شرکتهای دیرگداز، طرح تولید و پرورش قارچ در گناباد و کاخک از دیگر بخشهای سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان گناباد بود.
علیرضا رشیدیان در این سفر به اتفاق جمعی از مدیران کل استان خراسان رضوی در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان گناباد شرکت خواهد کرد.
گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
2095/ 6053 خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.