دکتر محمد کریمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امکانات تمامی دستگاه های کشور اعم از کشوری و لشگری برای مقابله با گسترش ویروس کرونا بکار گرفته شده است و بهترین راه برخورد با این ویروس قطع کردن زنجیره انتقال است.

وی افزود: متاسفانه با وجود هشدارهای متعدد و استقبال اکثریت افراد و صنوف برای در خانه ماندن و همچنین تعطیل کردن فروشگاه های غیرضروری ولی برخی با حضور در اجتماعات و مسافرت در ایام نوروز باعث انتقال ویروس با توجه به سرعت بالای ابتلای آن می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: کادر بهداشتی و درمانی استان نیز از  شروع ابتلای شیوع ویروس کرونا در آماده باش کامل بسر برده و با مجاهدت بسیار در تلاش هستند از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری کنند.

کریمیان از ابتلای ۱۵ نفر از کادر پزشکی و پرستاری استان به ویروس کرونا شامل پنج پزشک متخصص ، یک پزشک عمومی و ۹ پرستار خبر داد و یادآور شد: تعدادی از این افراد با پشت سرگذاشتن دوره قرنطینه به محل کار بازگشته و برخی نیز همچنان در قرنطینه خانگی دوره نقاهت را پشت سر می گذارند و خوشبختانه همگی این پزشکان و پرستان حال عمومی رو به بهبود دارند.

وی با اشاره به وجود ۵۵ تخت مراقبت های ویژه آی.سی.یو در استان گفت: هم اکنون هفت نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در تخت های آی.سی.یو بستری هستند و اکنون کمبودی از این نظر نداشته ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یکی از نیازهای بیماران مبتلا به کرونا را دستگاه کمک تنفسی عنوان کرد و افزود: پیش بینی های لازم برای تامین این دستگاه ها اندیشیده شده است و کمبودی در این زمینه نداریم.

۱۴ مورد جدید روز گذشته شنبه نهم فروردین ماه به شمار مبتلایان به کرونا در ایلام افزوده شد و از ۲۴۶ نفر به ۲۶۰ نفر رسید، شمار افرادی که در ایلام بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند نیز ۲۱ مورد است.

۱۵۰ نفر از افراد مبتلا به کرونا نیز پس از طی دوره درمان از بیمارستان مرخص و دوران نقاهت خود را می گذرانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.