مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی جمعه شب در این مراسم گفت: رویکرد این اداره رواج وقف بر اساس نیازهای روز جامعه و با هدف رفع مشکلات است لذا دفتر مشاوره وقف در استان راه اندازی و همه نیازهای روز معرفی شده تا واقفان با علم به این موضوع نسبت به ثبت موقوفات اقدام کنند.
حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: وقف با موضوع اشتغال، ازدواج جوانان، وقف اسکان برای زوجهای جوان و کتاب و کتابخوانی، آموزش، فناوری، سلامت و درمان مورد توجه اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است. سبد نیتهای وقف تکمیل شد و تقریبا وقف در همه زمینه ها وجود دارد. با رویکرد 'همه واقف باشیم' وقف آسان شده تا کارهای بزرگ به صورت گروهی و مشارکتی صورت بگیرد.
وی به کمبود موقوفه به نیت حضرت زهرا(س) اشاره و بیان کرد: از طریق وقف مشارکتی اقدامات مناسبی در راستای ایجاد موقوفات برای ترویج فرهنگ فاطمی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در حال انجام است.
رئیس موسسه روایت سیره شهدا هم در این مراسم گفت: بقاع متبرکه با نزول رحمت الهی در هر منطقه قطبهای منادی زندگی فرهنگی و پایگاهی برای ساختن زندگی توحیدی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری افزود: حرم امامزادگان با تاثیر در ساختن زندگی توحیدی نقش دانشگاه و درمانگاه را برای افراد در جامعه دارند.
وی همچنین به برخی انتقادها نسبت به بازسازی عتبات و بقاع متبرکه اشاره و بیان کرد: این مکانها تعاونی تقوا و ثروت اخروی هستند که با رونق آنها آسیبهای اجتماعی و فساد در جامعه کاهش پیدا می کند. نزول قرآن، رسالت پیامبران و ولایت اهل بیت(ع) برای تبیین کلمه توحید و نجات بشر از منجلاب شرک و حرم اهل بیت(ع) و امامزادگان بهانه ای برای شکل گیری حقیقت توحید است. بقاع متبرکه نقش مهمی در تقویت توحید و دوری از انحرافات فکری دارند.
رئیس موسسه روایت سیره شهدا وجود 20 میلیون فقیر، افزایش سن ازدواج و یک و نیم میلیون دختر بالای 30 سال مجرد و افزایش آسیبهای اجتماعی در جامعه را به سبب دوری زندگیها از دایره توحید دانست.
خراسان رضوی دارای 256 بقعه متبرکه است. همچنین 23 هزار و 852 موقوفه در این استان وجود دارد که از این تعداد 159 هزار و 470 رقبه در بخشهای متصرفین و اشتراک التولیه و نیز 93 هزار و 489 رقبه دارای سند مالکیت است.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.