حرم حدود 230 امامزاده از نوادگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در کهگیلویه و بویراحمد است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز چهارشنبه در نشست خبری با موضوع دهه کرامت در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: استان در این مدت به لحاظ کمک به ساخت و ساز حرم امامزادگان و ارائه خدمات رفاهی به زائران بقاع متبرکه نیز 150 درصد رشد داشته و حدود یک و نیم برابر تعهد خود عمل کرده است.
وی افزود که یکی از مهمترین برنامه های دهه کرامت سال جاری که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در نقاط مختلف این استان برگزار می شود همایش بزرگداشت امامزادگان در روز هشتم مرداد در حرم امامزاده شاه قاسم (ع) یاسوج با حضور مسئولان اجرایی استان است که در آن از خادمان و هیأت امنای فعال بقاع متبرکه تجلیل می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این همایش در برخی بقاع متبرکه شهرستان های هشت گانه استان و با حضور مسئولان شهرستانی نیز برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: «زیر سایه خورشید» نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در دهه کرامت سال جاری است که با حضور برخی خادمان حرم امام رضا (ع) در سه بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد شامل امامزاده عبدالله (ع) یاسوج، امامزاده بی بی خاتونین (س) مارگون و امامزاده سید ابراهیم (ع) و سید اسدالله (ع) بهمئی برگزار می شود.
وی ابراز داشت: آیین جشن دهه کرامت در 24 بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد و به همراه ارائه خدمات مذهبی و فرهنگی توسط روحانیان برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت که در این دهه تعدادی اقلام فرهنگی از جمله کتابچه «ضریح های نورانی» بین زائران بقاع متبرکه استان توزیع می شود.
حجت الاسلام جنتی پور اظهار داشت: سعی شده برنامه های مذهبی و فرهنگی در نظر گرفته برای اجرا در دهه کرامت سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد به مناطق گردشگری استان از جمله در شهرستان های بویراحمد و دنا سوق داده شود.
وی افزود که اهمیت وقف و جایگاه والای امامزادگان بیش از پیش توسط رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد برای قشرهای مختلف مردم استان تبیین شود.
اول تا 11 ذیقعده هر سال به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به نام دهه کرامت نامگذاری شده است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.