مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: در سالجاری از محل موقوفات استان بیش از 100 میلیون تومان به نیازمندان استان کمک شده است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی از کمک 100 میلیون تومانی اوقاف به نیازمندان استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در راستای اجرای امینانه نیت واقفین خیراندیش و محرومیت‌زدایی در مناطق نیازمند طی چند ماه سال‌جاری بیش از 100 تومان در قالب، کمک نقدی، بسته کالا، هزینه دارو و درمان، هزینه جهیزیه، هزینه شهریه دانشگاه، کمک به ستاد دیه و اطعام کمک کرده است.

وی اظهار داشت: سیاست اصلی اوقاف در کمک به محرومان شناسایی محرومان واقعی و حفظ شأن آنهاست و همکاران ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها با همکاری نهادهای مربوطه همچون آموزش و پرورش، موسسات خیریه، کمیته امداد و بهزیستی و دانشگاه‌ها به اجرای نیات واقفین خیر اندیش می‌‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بزرگترین موقوفه خیرات و مبرات را مربوط به شهرستان قروه  دانست و اظهار داشت: موقوفه میرمحمود حسینی سال‌جاری مبلغی بالغ بر 30 میلیون تومان به نیازمندان این شهرستان کمک کرده که نه تنها موجب برکات و اجر معنوی برای واقف مرحوم شده بلکه تا حدی از نیاز مستمندان این شهرستان را برآورده کرده است.

وی همچنین به موقوفه میرزا رضای وزیر در شهرستان سنندج اشاره کرده و گفت: این موقوفه غیر متصرفی نیز با نیات خیرات و مبرات شهر سنندج مبلغی بالغ بر 30 میلیون تومان در راستای آزادی زندانیان و کمک به خرید جهیزیه خانواده های کم توان داشته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان در پایان گفت: وقف احسان ماندگاری است که می‌تواند در زمینه‌های مختلف راهگشای حل مسائل و مشکلات جامعه باشد در این راستا امید است مردم شریف، خیر و متدین استان کردستان در زمینه ایجاد وقف هایی با نیت کمک به نیازمندان حضور پر خیر و برکت داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.