حجت‌الاسلام حسین معصومی روز پنجشنبه در نشستی با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با موضوع معین اقتصادی ایثارگران افزود: پس از امضای تفاهم نامه معین اقتصادی ایثارگران با مسئولیت سازمان اقتصادی کوثر (وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران) موضوعات و مسائل جنبه عملیاتی به خود گرفت و در همین راستا دو شهرستان به صورت آزمایشی توسط سازمان اقتصادی کوثر انتخاب شدند تا فعالیت های این مجموعه در آنها انجام شود.

وی ادامه داد: در شهرستان ها شورای هماهنگی ایثارگران با محور پیگیری اشتغال ایثارگران ایجاد شده است و فرمانداران شهرستان ها نیز به تحقق این هدف اهتمام ویژه ای دارند.

معصومی افزود: سازمان اقتصادی کوثر به عنوان معین اقتصادی به طور مشخص به مبحث توانمندسازی ایثارگران و خانواده شهدا ورود پیدا کرده است و امید است حرکتی که آغاز شده به انجام خدمات اجتماعی شایسته ای برای جامعه ایثارگران بینجامد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در راستای پیاده سازی مدل مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی در خراسان رضوی، سه هزار و ۵۰۰ طرح مطالعاتی به منظور ایجاد کسب و کارهای روستایی در این استان شناسایی شده و از این میان دو هزار طرح نیز آماده است تا در اختیار معین های اقتصادی قرار گیرد.

علی رسولیان افزود: معین های اقتصادی به عنوان مجاهدان عرصه توسعه، داوطلبانه پا به این عرصه گذاشته اند و ما را در مسیر تحقق مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی استان همراهی می کنند و خوشبختانه پیاده سازی این الگو با هم افزایی و همکاری اضلاع مثلث اقتصادی آغاز شده و امید است در چارچوب این الگو، مناطق محروم استان به توسعه مطلوبی دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: استانداری خراسان رضوی نیز در جهت همکاری و تعامل با معین های اقتصادی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و بخشداران و فرمانداران نیز در این فرایند یاری‌رسان معین های اقتصادی خواهند بود و جلساتی را بر حسب نیاز معین های اقتصادی برگزار خواهند کرد.

رسولیان گفت: سازمان اقتصادی کوثر در حوزه کشاورزی و طیور ظرفیت های گسترده ای در استان دارد و این سازمان در حوزه تامین نهاده ها و خرید طیور توانمندی های بسیاری دارد و به طور قطع این مولفه می تواند اتفاقات بسیاری را در مسیر تحقق برنامه های توسعه ای رقم بزند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر نیز در این نشست گفت: پیرو تفاهم نامه ای که سازمان اقتصادی کوثر با استاندار خراسان رضوی به امضا رساند این مجموعه به عنوان معین اقتصاد مقاومتی استان با رسالت توانمندسازی، مشاوره، هدایت مهارتی و کارآفرینی جامعه ایثارگر در جهت حرکت به سمت اشتغال پایدار مشخص شد.

جواد وکیلی افزود: در گام نخست مقرر شده است تا تمرکز بر ایثارگران و خانواده شهدای مقیم روستاها باشد و در همین راستا چند روستا در بخش سرولایت نیشابور و فریمان به عنوان روستاهای آزمایشی مشخص شده اند و بررسی هایی در این راستا انجام گرفت تا نقاط ضعف و قوت مشخص شود.

وی ادامه داد: با هم افزایی به وجود آمده در بین دستگاه ها امید است تا طرح های آزمایشی به جمع بندی برسد و در صورت موفقیت آمیز بودن در بقیه شهرستان های استان با همان اولویت توانمندسازین جامعه ایثارگران تداوم یابد.

او اضافه کرد: در حال حاضر بنیاد شهید و امور ایثارگران ۵۰ روستا را به عنوان روستای آزمایشی در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی انتخاب کرده و برآورد اولیه ما برای طرح آزمایشی، توانمندسازی ۱۰۰ نفر از ایثارگران و فرزندان شهدا در بخش سرولایت نیشابور است.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.