مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی یک سال اخیر با توسعه اجرای این طرح تاکنون ۹۶ درصد جمعیت استان در سطح ۲۱ شهرستان به صورت رسمی و بقیه شهرهای کوچک به صورت غیررسمی زیر پوشش  "طرح کاهش طلاق" قرار گرفته‌اند.

حمیدرضا پوریوسف افزود: ظرف پنج ماه نخست امسال ۱۳ مرکز جدید کاهش طلاق در شهرستانهای مختلف خراسان رضوی شامل پنج مرکز در مشهد دایر و بقیه در سایر شهرها به این طرح افزوده شده است.  

وی یکی از مهمترین آسیبهای اجتماعی را طلاق ذکر کرد که عوارض و پیامدهای فراوانی برای خانواده و جامعه در پی دارد و ادامه داد: بر همین اساس ابتکار "طرح پیشگیری از طلاق" سه سال پیش در خراسان رضوی مطرح و در این چارچوب به عنوان استان مبدع طرح پیشگیری از طلاق اجرای مشاوره پیش از طلاق با همکاری دادگستری خراسان رضوی در این استان آغاز شد.  

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: پارسال ۲۷ هزار زوج متقاضی طلاق توافقی در خراسان رضوی بر همین اساس مشاوره دریافت کردند. سه هزار و ۲۵۰ زوج از این تعداد معادل ۱۸ درصد از کل آنها به سازش قطعی و انصراف از طلاق رسیدند.  

وی افزود: در راستای تحکیم بنیان خانواده، کاهش دعاوی خانوادگی و کاهش ورودی پرونده های قضایی به دادگستری برای نخشتین بار در کشور ارائه مشاوره به تمامی دعاوی خانوادگی در خراسان رضوی الزامی شد.  به همین منظور همراه  با مشاوره پیرامون طلاق، به طرفین مهمترین دعاوی خانوادگی در موضوعات نفقه، تمکین، ملاقات فرزند و حضانت فرزندان نیز پیش طرح دعوی در دادگاه، مشاوره ارائه می شود.  

پوریوسف ادامه داد: طرح این دعاوی در کنار پدیده طلاق آثار و آسیبهای فراوانی را به همراه دارد لذا ظرف یک سال اخیر در مشهد و پنج شهر دیگر خراسان رضوی اقدام به ارائه مشاوره پیش از اعلام قضایی این دعاوی صورت گرفته است.

وی گفت: در این چارچوب هم اینک ۲۰ کلینیک مددکاری در خراسان رضوی فعالند. حاصل کار این مجموعه اقناع ۲۰ هزار زوج بوده که از ادامه روند پیگیری قضایی طلاق صرفنظر کرده و زندگی مشترک خود را پی گرفته اند.  

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: ظرف یک سال اخیر ۴۳ درصد متقاضیان دعاوی طلاق و مشکلات خانوادگی از ادامه پیگیری قضایی مشکل خود منصرف شده اند.

۷۴۹۶/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.