سید مجید حسینی روز دوشنبه در نشست شورای معاونان بنیاد شهید خراسان رضوی در فریمان افزود: 50 درصد این مدارس در شهر مشهد مستقرند و دانش آموزان در این مدارس در قالب سه گروه طرح شاهد، وابستگان جامعه ایثارگری و سایر اقشار مردم ثبت نام می شوند.
وی بدون اشاره به تعداد دانش آموزان شاهد مشغول به تحصیل در این مدارس گفت: طرح شاهد شامل فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان بالای 50 درصد است که به صورت کامل از خدمات بنیاد شهید در این خصوص بهره مند می شوند البته در آینده نزدیک فرزندان جانبازان بالای 25 درصد نیز به این طرح اضافه خواهند شد.
معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به فراهم شدن امتیازات خاص برای فرزندان و بستگان جامعه ایثارگری هنگام ثبت نام در مدارس شاهد اشاره و بیان کرد: برادران و خواهران شهدا، فرزندان جانبازان و ایثارگران و به شکل عام همه جامعه ایثارگری از برخی تخفیفها بهره مند می شوند به شکلی که هم اکنون 90 درصد دانش آموزان مدارس شاهد در این استان از جامعه ایثارگری هستند.
وی افزود: 18 مدرسه ایثارگران در خراسان رضوی فعالیت دارند که چهار باب آن در مشهد مستقر است. این مدارس به بزرگسالان ایثارگر خدمات آموزشی ارائه می دهند.
حسینی هدف بنیاد شهید را توسعه و پیشرفت سطح علمی و کیفی دانش آموزان جامعه ایثارگری عنوان و بیان کرد: در این چارچوب تلاش داریم سهم دانش آموزان شاهد در ورودی دانشگاههای روزانه افزایش یابد.
همچنین امروز مدیرکل و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برای دیدار با خانواده معظم شهدا در فریمان و به منظور بررسی مشکلات این قشر و هماهنگی با فرماندار و مدیران محلی به آن شهرستان واقع در 77 کیلومتری جنوب مشهد سفر کردند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.