خدیجه نیزاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در سمنان افزود: بانوان نقش مهمی در مدرسه‌سازی و ترغیب خانواده‌ها برای مشارکت در مدرسه‌سازی دارند.
وی با بیان این که حدود 50 درصد از فرآیند مدرسه‌سازی در کشور با مشارکت خیران است، خاطرنشان کرد: فعالیت بانوان در مدرسه‌سازی از سال 1370 در کشور به صورت خودجوش آغاز شد.
وی اضافه کرد : با توصیه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، بانوان خیر مدرسه‌ساز از سال 1378 به صورت منسجم و با دفاتری در استانها رسمی‌تر شد.
مسوول شورای بانوان مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور یادآور شد: بانوان جامعه با این که نبض اقتصادی جامعه در دست‌شان نیست، رویکرد خوبی در امر مدرسه‌سازی دارند.
وی با بیان این که مردم استان سمنان از دیرباز در امور خیر مشارکت فعال داشته‌اند، تصریح کرد: از 377 خیر مدرسه‌ساز این استان 99 نفر از بانوان هستند.
وی ادامه داد: خیران در امر مدرسه‌سازی اولویتها را درنظر دارندو علاوه بر امر مدرسه‌سازی، در دیگر امور خیر مورد نیاز جامعه مشارکت دارند و این عملکرد آنان مشوق افراد توانمند در جامعه است.
خیران مدرسه ساز استان سمنان در 19 دوره جشنواره خیران مدرسه‌ساز تاکنون 672 میلیارد ریال در بخش های مختلف در تکمیل فضاهای آموزشی مشارکت داشته اند.
از 56 طرح در دست ساخت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان 30 طرح اکنون با مشارکت 245 میلیارد ریالی خیران در حال تکمیل است که با بهره برداری از آنها 216 کلاس درس با 42 هزار و 500 مترمربع به زیربنای فضای آموزشی استان افزوده می شود.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.