حمید بردبار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب شش صندوق خرد مالی از محل مشارکتهای مردمی روستایی تشکیل و تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات تا سقف 50 میلیون ریال بدون کارمزد برای اشتغال، مناسب سازی، درمان و معیشت معلولان روستایی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: امسال میزان ارائه خدمات به خانواده های زیر پوشش بهزیستی فیروزه 116 درصد افزایش یافه و رتبه دهم استان را در این حوزه به خود اختصاص داد. از محل هدفمندی رایانه ها 631 خانواده شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار و کودکان در خانواده های جایگزین بین یک میلیون و 85 هزار ریال تا پنج میلیون و 165 هزار ریال مستمری دریافت می کنند.
رئیس بهزیستی فیرزه گفت: یکی از بزرگترین مراکز نگهداری معلولان ذهنی با مشارکت خیران و هزینه 50 میلیارد ریال در این شهرستان در حال ساخت است. یک کمپ ترک اعتیاد مردان نیز با گنجایش 30 نفر، یک مرکز مشاوره، یک مرکز سلامت روان، یک مجتمع خدمات بهزیستی، یک کلینیک مددکاری و دو موسسه خیریه در فیروزه فعالیت دارند.
وی افزود: همچنین امسال شش میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی فیروزه اختصاص یافته که تاکنون چهار میلیارد ریال آن به متقاضیان پرداخت شده است.
او گفت: هزار و 439 خانوار زیرپوشش خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی فیروزه قرار دارند که از این تعداد 958 معلول و 16 کودک در خانواده جایگزین و مابقی زنان سرپرست خانوار هستند.
مرکز شهرستان 43 هزار نفری فیروزه در فاصله 147 کیلومتری غرب مشهد واقع است. فیروزه مرکب از دو بخش مرکزی و طاغنکوه دارای 93 روستا است. 35 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.