فاطمه آقابزرگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته مبارزه با مصرف مواد مخدر افزود: تیم های اجتماع محور شهری بیش از 281 هزار نفر و تیم های اجتماع محور روستایی بیش از 68 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده اند.
وی، مصون سازی در مهدهای کودک را از دیگر اقدامات پیشگیرانه این نهاد در حوزه مبارزه با مصرف مواد مخدر دانست و گفت: در 79 مهد فعال در استان برنامه های متعددی اجرا شده است و در حدود 9 هزار نفر از والدین، مربیان و کودکان آموزش های لازم را در این حوزه فرا گرفته اند.
آقابزرگی با اشاره اقدامات درمانی این نهاد از پذیرش 2 هزار نفر در کمپ های ترک اعتیاد فعال در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 88 نفر از سوی مراجع قضایی به بهزیستی معرفی شده است و مابقی خود معرف بوده اند.
کارشناس مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری، کمک به معتادان بهبود یافته را از دیگر اقدامات مهم در این حوزه عنوان کرد و گفت: در همین راستا طی تفاهمنامه ای بین این نهاد و سازمان فنی و حرفه ای بهبود یافتگان آموزش های لازم را برای برعهده گیری شغل فرا می گیرند.
آقابزرگی تصریح کرد: 5 درصد از بودجه اداره کل بهزیستی به اشتغالزایی بهبودیافتگان اختصاص یافته و تلاش شده تا با اعطای تسهیلات با بهره کم این افراد را دوباره به جامعه بازگرداند و زندگی عادی خود را شروع کنند.
به گزارش ایرنا، 26 ژوئن مصادف با پنجم تیرماه با عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است و امسال از یکم تا ششم تیرماه در کشور هفته ای با این عنوان اختصاص در نظر گرفته شده است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.