اگرچه میانگین رشد اعتباری این حوزه سال گذشته در کشور 10 درصد بوده اما این میزان در فارس 16 درصد گزارش شده و با این وجود باید علاوه بر رایزنی برای افزایش بودجه ها، جلب مشارکت های مردمی که سال گذشته در استان کاهش یافته را نیز به وضعیت مطلوب تری در بهزیستی برسانیم. عمده ترین کمبودها در این حوزه، تجهیزات کمک توانبخشی، تامین وسایل بهداشتی برای معلولین ضایعه نخاعی، پرداخت هزینه های درمانی معلولین و دیگر موارد مشابه است که با توجه به آمار بالای معلولین و افراد در لیست انتظار مستمری بهزیستی استان، اعتبارات موجود پاسخگو نخواهد بود.
مدیرکل بهزیستی فارس در این خصوص به «خبرجنوب» گفت: اعتبارات بهزیستی فارس امسال 20 درصد افزایش می یابد و اگرچه وضعیت استان سال گذشته بهتر از سایر نقاط کشور بود اما به دلیل مشکلات وسیع مددجویان، این بودجه ها پاسخگوی نیازهای آنها نخواهد بود و امیدواریم با افزایش مشارکت های مردمی بتوانیم زمینه کسب رضایت جامعه هدف را بیشتر از قبل فراهم کنیم.
دکتر موسوی افزود: با توجه به اینکه 6 هزار معلول عقب مانده ذهنی و 2 هزار و 500 زن در معرض آسیب و بی سرپرست در انتظار پیوستن به مستمری بگیران بهزیستی استان هستند، ما نمی توانیم به بودجه دولت بسنده کنیم و از مردم خواستار همکاری در این زمینه هستیم.
وی یادآور شد: سال گذشته 100 درصد اعتبارات بهزیستی فارس محقق شد و با وجود محدودیت های مالی با همکاری سازمان مدیریت برنامه ریزی توانستیم تمامی اعتبارات را جذب کنیم.
دکتر موسوی افزود: میانگین رشد اعتباری سال گذشته در کشور 10 درصد بوده که این میزان در فارس 16 درصد گزارش شده است.
مدیرکل بهزیستی فارس گفت: 70 درصد اعتبارات سالانه صرف امور جامعه هدف از جمله مستمری می شود و با توجه به اینکه 6 هزار و 700 معلول و بیمار روانی سالمند در 115 مرکز روزانه و شبانه بهزیستی و 13 هزار و 500 زن سرپرست خانوار از ما خدمت می گیرند، هدف ما افزایش جلب مشارکت های مردمی برای رفع نیازهای این قشر است.
دکتر موسوی افزود: معلولان جسمی- حرکتی با جمعیت 42 هزار نفری و پس از آن افراد دچار عقب ماندگی ذهنی با جمعیت 34 هزار نفر در استان، بیشترین تعداد معلولان را شامل می شوند که خدمات ویژه ای نیز باید به آنها ارائه شود اما با توجه به بودجه های موجود، گاهی توان پاسخگویی به آنها را نداریم.
وی یادآور شد: خیرین سال گذشته 15 میلیارد تومان در لار، لامرد و داراب برای ساخت فضاهای مورد نیاز نگهداری کودکان بی سرپرست و معلولان هزینه کردند که انتظار ما همکاری سایر مردم در این زمینه است.
دکتر موسوی گفت: با توجه به مشکلات عمده ای که پس از معلولیت برای افراد و خانواده های آنها به وجود می آید، اختصاص اعتبارات بیشتری به حوزه پیشگیری ضروری است. در حال حاضر این میزان کمتر از 10 درصد است که مردم نیز می توانند با همکاری در این حیطه از معلولیت افراد بسیاری جلوگیری کنند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 896452
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.