به گزارش ایرنا، غلامحسین رنجبر عصر شنبه در آیین واگذاری خانه های معلولان مددجوی بهزیستی بدون اشاره به اعتبار این طرح افزود: در شهرستان قشم 11 واحد مسکونی با کمک سازمان بهزیستی احداث و به مددجویانی که دارای فرزند معلول هستند واگذار شد.
وی با اشاره به این که 13 واحد مسکونی دیگر در قشم در حال احداث است، ادامه داد: بهزیستی بسته های حمایتی خود را در اختیار خانواده های دارای سه فرزند معلول در هر نقطه از استان قرار می دهد تا صاحب خانه شوند.

** دومین مرکز ترک اعتیاد قشم به بهره برداری رسید
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قشم نیز در این آیین اظهار داشت: امروز دومین مرکز اقامت میان مدت ترک اعتیاد در قشم به بهره برداری رسید.
اسماعیل کیانی افزود: این مرکز 45 نفر ظرفیت دارد و با افتتاح آن مجموع تخت های درمانی شهرستان به 80 تخت رسید.
وی ادامه داد: هم چنین امروز خانه سلامت روان شهر درگهان به بهره برداری رسید که یازدهمین مرکز در استان هرمزگان به شمار می رود.
کیانی درباره مرکز آموزش و توانبخشی معلولان ذهنی هُلُر بیان داشت: 35 کودکان معلول زیر 14 سال در این مرکز پذیرش شده اند که خدمات گفتار درمانی، کار درمانی و آموزش خانواده دریافت می کنند.
وی با اشاره به این که 20 مددکار در این مرکز فعالیت می کنند، افزود: تا کنون یک هزار و 422 پرونده مددجویی در این مرکز تشکیل شده است و مراجعان نیز خدمات خاص خود را دریافت می کنند.
رئیس بهزیستی قشم بیان داشت: معلولان روستایی نیز شناسایی شده اند و جهت تسهیل امور، کارمندان این مرکز در محل زندگی معلولان خدمات ارائه می دهند.
آیین افتتاح مرکز اقامت ترک اعتیاد قشم، تحویل 11 باب منزل مسکونی، خانه سلامت روان درگهان و بازدید از مرکز آموزشی و توانبخشی معلولان ذهنی با حضور محمد علی کوزه گر مدیر کل مشارکت های مردمی و امور توانمند سازی و جهان حیدری رییس دبیرخانه توسعه موسسات و مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.
132 خانوار در شهرستان قشم از خدمات مستمر سازمان بهزیستی بهره می برند. تا کنون 2 هزار و 334 معلول در این شهرستان شناسایی شده که 1،5 درصد جمعیت آن را در بر می گیرد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.