به گزارش ایرنا، علی عرب نژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق گزارش های اورژانس 123 بیشترین آمار آسیب های اجتماعی مربوط به نزاع های خانوادگی است.
وی سرمنشا این آسیب را نداشتن مهارت های ارتباطی زوجین دانست و گفت: همین موضوع باعث بروز طلاق عاطفی در جامعه می شود.
عرب نژاد با بیان اینکه آمار طلاق عاطفی از ثبتی بیشتر است افزود: به خاطر اینکه زوجین توانایی و مهارت ارتباطی کافی در زندگی ندارند به محض کوچکترین بحث وارد دعوا می شوند.
وی با اشاره به موضوع کودکان خیابانی در استان نیز گفت: کودک خیابانی ایرانی در استان وجود ندارد بلکه تمام آنان افغان هستند لذا سامان دهی آنان بر عهده سازمان اتباع بیگانه است که متاسفانه این سازمان ساز وکار مناسبی برای سامان دهی کودکان خیابانی ندارد.

** افزایش 14 درصدی مستمری مددجویان تصویب شد
مدیرکل بهزیستی استان از تصویب افزایش 14 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خبر داد و اظهار داشت: امسال هزار و 695 مددجوی پشت نوبت استان به چرخه حمایت بهزیستی اضافه می شود.
وی افزود: یکی از برنامه های سال جاری پیگیری جلب مشارکت خیران و سازمان بهزیستی کشور برای کمک بیشتر به مددجویان است.
عرب نژاد بیان کرد: با توجه به رشد بالای جذب مشارکت های مردمی در سال گذشته پیش بینی می شود جذب مشارکت های مردمی در سال جاری با 15 درصد رشد به مبلغ 127 میلیارد ریال برسد.
وی برگزاری جشنواره های متعدد را از رویکردهای اداره بهزیستی عنوان کرد و گفت: علی رغم شبهات ایجاد شده در جامعه که چرا هزینه های جشنواره صرف امور اقتصادی معلولان نمی شود؛ باید این موضوع را برای مردم تبیین کرد که برگزاری جشنواره در راستای توانمندی و فروش تولیدات این قشر است از طرفی هم وقتی خراسان جنوبی میزبان جشنواره ای باشد نتیجه آن رونق پروازها و هتل ها خواهد بود.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین از آنجایی که اعتبارات تفکیک شده است نمی توانیم از اعتبار جشنواره برای سبد کالا هزینه کنیم و اگر این اعتبار جذب نشود در استان های دیگر هزینه خواهد شد.

** افتتاح 161 واحد مسکونی معلولان در استان
وی حق سرانه پرستاری هر فرزند در خانواده هایی که بیش از 2 قلو دارند را 90 هزار تومان عنوان کرد و گفت: 300 مورد از این خانواده ها در حوزه حمایت توانسته اند خدمات مربوطه را دریافت کنند.
عرب نژاد با اشاره به کسب رتبه سوم استان در ارایه خدمات مددکاری به معلولان افزود: همچنین سال گذشته در بحث مناسب سازی محیط زندگی معلولان نیز رتبه اول کشور را کسب کردیم.
وی از افتتاح 161 واحد مسکونی معلولان در استان خبر داد و یادآور شد: این واحدهای مسکونی همزمان با هفته بهزیستی تحویل مددجویان می شود.
9766 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.