به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در جریان بازدید از مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست شیرخوارگاه حلیمه (س) قزوین افزود: اگر این گونه مراکز برای پرورش و تربیت این کودکان وجود نداشتند شاهد افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه بودیم.
وی با تاکید بر اهمیت کار این مراکز، گفت: نگهداری این کودکان در شیرخوارگاه ها از این بعد اهمیت دارد که نجات جان کودکان بی سرپرست و رها شده در نهایت به نجات یک جامعه می انجامد.
زاهدی ادامه داد:همچنین کار این مراکز از این حیث که موجب عاقبت به خیری این کودکان می شود هم در نزد خداوند و هم در نزد مردم پسندیده و مقبول است.
وی در ادامه ضمن بازدید از بخش های مختلف این مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، گفت: نیروهای مشغول در این مرکز با عشق و علاقه و مانند یک خانواده و بزرگتر برای حفظ و نگهداری کودکان از مرحله شیرخواری تا ازدواج و تحصیل در دانشگاه تلاش می کنند که باید از زحمات همه آنها قدردانی کرد.

**بودجه اداره کل بهزیستی قزوین نسبت به استان های هم رده کمتر است
مدیرکل بهزیستی قزوین نیز در جریان این بازدید گفت: این اداره کل با داشتن خانواده 99 هزار نفری و جامعه 22 هزار نفری معلولان از لحاظ بودجه نسبت به استان های همجوار و هم رده عقب تر می باشد و این موضوع دست استان را برای اقدام های موثرتر و مناسب تر به منظور حمایت از جمعیت تحت پوشش خود بسته است.
علیرضا وارثی افزود: در زمینه هزینه های جاری نیز با استان های همجوار از قبیل زنجان فاصله زیادی داریم و امیدواریم با همکاری مسئولان در خصوص رفع این مشکل اقدام شود.
وی در پایان گفت: امروز در استان قزوین با خدمات ارایه شده هیچ سالمندی پشت نوبت نگهداری قرار ندارد.
مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست شیرخوارگاه حلیمه با چهارهزار متر مربع مساحت و سه هزار متر مربع زیربنا از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در سال 86 به بهره برداری رسیده است.
این مرکز با همت خیران و به صورت هیات امنایی مدیریت می شود و اکنون از 84 نفر از مقطع شیرخواری تا دانشگاه نگهداری می کند.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.