به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ،سید علیرضا موسوی امجد در نشست خبری که بمناسبت هفته بهزیستی برگزار شد بیان کرد: شش هزار معلول از خدمات مستمر بهزیستی بهره می برند و شش هزار زن سرپرست خانوار نیز مورد حمایت قرار دارند.

وی افزود: سال های زیادی دیوار حائل بین بهزیستی و دانشگاه یاسوج خاک برداری و رها شده بود و بر اثر اختلافات حتی به دادگاه کشیده شد ما با کمک مالی مدیریت بحران پس از سال ها این کار را انجام دادیم.

موسوی امجد افزود: اسناد هیچ کدام از ساختمان های بهزیستی معلوم نبود و ما از ۳۲ ملک برای ۲۴ ملک سند تک برگ گرفته ایم.

وی خاطر نشان کرد: تمام سیستم ها را مکانیزه کردیم که با این کار اغلب گلوگاه های فساد را بسته ایم وفقط یک نفر به بایگانی حسابداری و پرسنل ما دسترسی دارد.

وی گفت: در زمینه مناسب سازی معلولین یکی از مهمترین مسائل میز خدمت است که تمام کارها ی مددجویان و ارباب رجوع در طبقه همکف انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:متاسفانه استان ما از نظر معلولیت نرخ رشد بالایی دارد، ۱۸ هزارمعلول در استان داریم و طبق بررسی های انجام شده ۵۰۰ خانواده دو، سه، چهار و پنج معلولی داریم.

موسوی امجد بیان کرد:جهت پیشگیری با مرکز مشاوره ژنتیک در جنوب کشور و آزمایشگاه ژنتیک دکتر فتحی در شیراز تفاهم نامه بستیم و چند طرح پژوهشی در زمینه شناسایی علت و عوامل این معلولیت ها با بیمارستان شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی داریم، وی همچنین افزود مشاوره ژنتیک را برای زوج های جوان اجباری کردیم.

وی افزود: در سال ۹۶ دستگاه برتر استان شدیم.

وی گفت: نزدیک به ۲۳ مرکز ترک اعتیاد و تی سی داریم و از تمام افراد معلول ایزوله نگهداری می شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 964609
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.