به گزارش ایرنا، رضا جعفری روز دوشنبه در آیین راه اندازی مرکز جذب کارآفرینی و توانمندسازی آرامش کودکان آفتاب در اراک، افزود: بیشتر این کودکان کار و خیابانی در پایتخت و در مشاغل کاذب فعالیت می کنند و به منظور ساماندهی آنان از مجموعه اتباع خارجی خواسته شده است تا تکلیف کودکان غیرایرانی را مشخص کند.
وی گفت: مهاجرت بی رویه و ضعف بنیه اقتصادی خانوار سبب شده که طیفی از کودکان خارج از سن قانونی فعالیت شغلی داشته باشند و در سال های اخیر افزایش مهاجرت روستائیان به شهرها معضل حاشیه نشینی پررنگ تر شده و به تبع آن آسیب های اجتماعی ابعاد متنوع تری یافته است.
جعفری افزود: توانمند سازی کودکان کار اولویت بهزیستی است و این نهاد حمایتی می کوشد ضمن تقویت مهارت های این کودکان، ضعفی را که در حوزه آموزش و افت تحصیلی آنان وجود دارد، از بین ببرد.
وی اظهار داشت: حمایت بهزیستی از خانواده کودکان کار از برنامه‌های مهم است و این سازمان تلاش می کند تا با ایجاد فرصت های کارآفرینی مطلوب از کار کودکان در سنین غیرقانونی جلوگیری کند.
مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: طبق ماده 80 برنامه توسعه ششم در سال گذشته 150 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای با بیش از 150 هزار نفر جمعیت راه اندازی شد که 2 هزار و 300 کارشناس اجتماعی و متخصص امور خانواده در این مراکز به کارگیری شده است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: 180 کودک کار و خیابانی در این استان شناسایی شده است.
زهرا امینی افزود: سه مرکز کار آفرینی و توانمندسازی تاپایان امسال در استان راه اندازی می شود که 2 مرکز در اراک و یک مرکز در ساوه پیش بینی شده است.
وی گفت: حمایت از کودکان کار و خانواده آنان در این مراکز با ایجاد اشتغال پایدار می تواند از حضور آنان در مشاغل سخت و خیابان ها جلوگیری کند و به کودکان فرصت تفریح و شادی متناسب سن را بدهد.
در این آیین مراکز ندای مهر آفتاب، اوتیسم، بهبود اقامتی میان مدت بانوان و مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان اراک آغاز به کار کرد.
نمایشگاه مددجویان بهزیستی در اراک نیز امروز با حضور مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور گشایش یافت.
بیش از 650 هزار نفر در کلانشهر اراک زندگی می کنند و 65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.