مهدی ابراهیمی روز چهارشنبه در همایش روز ملی روستا و عشایر در شهرستان فردوس اظهار کرد: امروزه با وجود این همه پیشرفت و زرق و برق شهری، گردشگران زیادی از کشورهای اروپایی به روستاهای ما می آیند تا یک شب را در روستا بگذرانند.
وی به پویایی، نشاط و سلامت روستاها اشاره و تصریح کرد: با وجود همه زیبایی ها و جاذبه ها، روستاها را رها کرده ایم و به زندگی شهری و تغذیه ناسالم مواد شیمیایی روی آورده ایم.
فرماندار فردوس با اشاره به اینکه به روستاهای خراسان جنوبی به دلیل همسایگی با کشور افغانستان به عنوان یک پاسگاه امنیتی نگاه می شود، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا صنایع دستی و طرح های اقتصادی در روستاها احیا و اجرا شود.
ابراهیمی اولویت اصلی یک روستا را برخورداری از آب و راه مناسب دانست و گفت: اگر روستاها از راه آسفالته مناسبی برخوردار باشد دیگر ضرورتی برای سکونت در شهر نیست چرا که دسترسی به امکانات شهری آسان است.
بخشدار اسلامیه نیز به کاهش جمعیت روستایی اشاره کرد و افزود: اولویت فعلی بخشداری، اجرای برنامه ها و طرح هایی برای ماندگاری جمعیت در روستا و افزایش جمعیت روستایی است.
سلمان شبانی به افزایش 420 درصدی اعتبارات اختصاص یافته به روستاها در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبل اشاره و تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته به روستا در سال 92 همزمان با آغاز بکار دولت تدبیر و امید 365 میلیون تومان بود که این رقم در سال 95 با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی به یک میلیارد و 110 میلیون تومان افزایش یافته است.
در این مراسم از اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای شهرستان فردوس تجلیل شد.
9865*6054*خبرنگار - اعظم جمالی* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.